لباس برازنده

انتخاب لباس خوب، پیرو گرانی و ارزانی آن نیست، بلکه لباس باید از پارچه ای باید تهیه شود که علاوه بر طراحی زیبا، با دوام نیز باشد تا احساس آرامش و راحتی داشته باشیم.

5

سرویس اجتماعی به دخت/

موضوع راحت بودن لباس بسیار مهم است . اگربا لباسی که بر تن داریم، احساس آرامش و راحتی نکنیم، شکی نیست زیبایی ظاهری را تا حدود زیادی از دست داده ایم. در حقیقت باید آن چنان در انظار عمومی ظاهر شویم که نه تنها خودمان در آنچه بر تن داریم، احساس راحتی  کنیم، بلکه دیگران نیز به وجود این احساس در ما پی ببرند.

گاهی در محفل دوستانه به شما تذکر داده می شود که:” اگر ناراحتی، لباس رویی و یا کتت را دربیاور. راحت باشید اینجا منزل خودتان است.” اینها جملاتی هستند که وقتی طرف مقابل به شما می گوید، یعنی احساس راحتی را در شما نمی بیند.

هر گاه در انتخاب مدل لباس خود مردد بودید، بهتر است مدل ساده تر را انتخاب کنید. در این صورت موفق تر خواهید بود. لباس منزل بهتر است ساده، راحت و قابل شستشو باشد. لباس پذیرایی میهمان نیز در ضمن راحتی باید پوشیده باشد.

لباس محیط کار برای خانم ها معمولاً مانتو،شلوار و مقنعه است که پیشنهاد می شود از پارچه های خوب و قابل شستشو انتخاب شود. در لباس مشاغل و لباس ادارات و مؤسسات آموزشی باید علاوه بر سادگی و راحتی، از پارچه هایی استفاده شود که کمتر چروک شوند، به راحتی قابل شستشو باشند و از رنگهای مناسب باشند.

در لباس کارگران برحسب نوع کار باید مدل آن را طراحی کرد. مثلاً در بعضی مشاغل لازم است آستین ها بسته باشد تا لابلای دستگاه و ماشین ها گیر نکند.

پارچه های براق به دلیل انعکاس نور اندام را درشت جلوه داده، برعکس پارچه های مات اندام را کوچکتر نمایش می دهد. بدیهی است با در نظر گرفتن این اصل، شخص درشت اندامی که مدل لباس خود را با توجه به خواص خطوط انتخاب نموده و یا طراحی کرده، با استفاده از پارچه ای مانند ساتن براق ، چاق تر  و درشت تر به نظر می رسد. زیرا جنس پارچه و ویژگی های آن، خواص طرح و مدل لباس را تحت الشعاع قرار می دهد. در حالی که اگر از پارچه ابریشمی تیره رنگی برای تهیه طرح مزبور استفاده شود، لباس برای اندام فرد مناسب تر است.

در این مورد باز هم برای شما مطالبی داریم.

منیژه کاظمی /انتهای متن/

نمایش نظرات (5)