راه‌اندازی دانشگاه‌های دختران اولویت دولت آینده باشد

رئیس بسیج جامعه زنان گفت: مسئله حجاب و عفاف و افزایش جمعیت مواردی است که در این دولت به خوبی محقق نشد و در دولت آینده باید در دستور کار قرار گیرد. همچنین راه‌اندازی دانشگاه‌های مخصوص دختران از مطالبات اصلی نسل جوان از دولت آینده است.

0

سرویس خبر به دخت/

مینو اصلانی در خصوص عملکرد دولت دهم در حوزه زنان گفت: مصوبات خوبی در دولت نهم و دهم در حوزه مسائل زنان داشتیم که از آن جمله می‌توان به  راه اندازی جلسات ستاد ملی زن و خانواده که مصوبات بسیار خوبی را داشت، اشاره کرد.

وی ادامه داد: همچنین بحث قانون حمایت از خانواده که با فراز و فرود‌هایی به تصویب رسید و همچنین برنامه‌هایی که در مجامع بین‌المللی داشتیم و با اقتدار از مواضع جمهوری اسلامی در حوزه زنان دفاع شد از دیگر اقدامات خوب دولت دهم بود.

رئیس بسیج جامعه زنان تصریح کرد: دولت آینده باید مصوباتی را که در دولت دهم صورت گرفته است ادامه دهد مانند بحث دور کاری خانم‌ها و افزایش مرخصی زایمان مادران .

اصلانی در مورد وظایف دولت آینده در حوزه زنان گفت:  طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که در سومین جلسه اندیشه‌های راهبردی زنان و خانواده فرمودند: مسئله خانواده از مسائل اصلی کشور ما است. و مسئله اصلی بودن خانواده حتما باید در تمام شئون خودش را نشان دهد و این چیزی است که از دولت آینده انتظار می‌رود.

رئیس بسیج جامعه زنان خاطرنشان ساخت: تشکیل دانشگاه‌های خاص دختران از ضروریات جامعه انقلابی و پیشرفته است و باید عدالت ایجاد شود و دختران بتوانند در فضای کاملا علمی و سطح بالا به تحصیلات خود ادامه دهند.

وی در خصوص عدم توفیق دولت دهم در خصوص عفاف و حجاب گفت: در بحث عفاف و حجاب این موضوع یک موضوع مستمر است و باید در دستور کار تمام وزارتخانه‌ها و نهادها قرار بگیرد.

اصلانی خاطرنشان کرد: این وظیفه دولت است که باید آن را پیگیری کند و به طور مستمر جلساتی تشکیل شود و ادامه پیدا کند و یکی از دلایل عدم توفیق بحث عفاف و حجاب در جامعه این بود که توجه مسئولان کشور به این موضوع کم شد و حتی می‌توان گفت از دستور کار خارج شد، در حالی که اگر با همان شدت ادامه پیدا می‌کرد می‌توانست به نتایج بهتری برسد

منبع:فارس/ انتهای متن/

درج نظر