۱۱ هفته و ۳ روز بدون دستمزد

نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد زنان شاغل در آمریکا ۵۹ روز رایگان کار می‌کنند.

0

سرویس خبر به دخت/

زنان شاغل در آمریکا به طور متوسط ۷۷.۴ درصد کمتر از مردانی که شغل و موقعیت مشابهی دارند حقوق سالیانه دریافت می‌کنند. بر اساس این تحقیقات، آمریکایی‌ها حدود ۲۶۰ روز در سال کار می‌کنند که در این میان زنان در مقایسه با مردان ۱۱ هفته و ۳ روز حقوق دریافت نمی‌کنند. این در حالی است که برابری شرایط یکسان از شعارهای تساوی حقوق زن و مرد در غرب بوده است.

بدین ترتیب، زنان به طور متوسط در دوران اشتغال خود حدود ۴۳۴ هزار دلار کمتر از مردان دریافت می‌کنند. این در حالی است که در مقایسه دو فارغ‌التحصیل زن و مرد که بلافاصله بعد از تحصیل مشغول کار می‌شوند، مردان ۷۶۰۰ دلار بیشتر درآمد دارند.

از دیگر فشارهای شغلی علیه زنان در آمریکا مرخصی زایمان است. آمریکا در کنار کشورهایی چون سورینام، لیبری، تونگا، ساموای غربی و گینه نو پاپوا، از معدود کشورهایی هستند که برای زایمان زنان شاغل مرخصی باحقوق قائل نمی‌شوند.

عدم تساوی شغلی برای زنان و مردان باعث شده است نمایندگان کنگره آمریکا به فکر تصویب قوانینی باشند تا این وضعیت بهبود یابد. با این حال بر اساس برآوردها فاصله جنسیتی دستمزدها تا سال ۲۰۵۶ بهبود نخواهد یافت. بدین ترتیب، زنان شاغل آمریکایی باید ۲۵۳۷ روز دیگر بدون دستمزد کار کنند!

منبع:دخت ايرن/ انتهای متن/

درج نظر