زنی که به تروریست‌ها آموزش می‌دهد

وي اولين زني بود که رسما خروج خود از ارتش کشور سوريه را اعلام کرد و به صف تروريست‌ها پيوست.

0

سرویس خبر به دخت/

یکی از تروریست‌های سوری در خصوص مربی زن خود می‌گوید: وقتی که وی ابتدا به ما نزدیک شد، همگی بهت زده و مشکوک بودیم. درباره وی تحقیق کردیم و مطمئن شدیم که درست می‌گوید.

“زبيده الميقي” “Zubaida al-Meeki”، يکي از فرماندهان سابق ارتش سوريه است که با خيانت به کشور خود به گروه تروريستي “ارتش آزاد سوريه” پيوسته است.

وي اولين زني بود که رسما خروج خود از ارتش کشور سوريه را اعلام کرد و به صف تروريست‌ها پيوست.

 

الميقي اهل “بلندي‌هاي جولان” بوده و در بخش آموزش ارتش سوريه در شهر “ببيلا” “Babbila” در جنوب دمشق خدمت کرده است. اين شهر اکنون يکي از نقاط درگيري تروريست‌ها با ارتش سوريه است.

به گفته خود الميقي، هنگامي که تروريست‌ها بخشي از شهر ببيلا را در دست گرفتند، وي از موقعيت استفاده کرده و به يکي از ايست‌هاي بازرسي تروريست‌ها مراجعه مي‌کند و به آن‌ها مي‌گويد که قصد دارد به آن‌ها ملحق شود.

خالد، يکي از تروريست‌هاي شهر ببيلا درباره الحاق زبيده به شورشي‌ها مي‌گويد: وقتي که وي ابتدا به ما نزديک شد، همگي بهت‌زده و مشکوک بوديم. درباره وي تحقيق کرديم و مطمئن شديم که درست مي‌گويد.

الميقي بعد از فرار از ارتش سوريه به گروه تروريستي “جندالله”، يکي از شاخه‌هاي القائده در سوريه ملحق مي‌شود و سپس به ترکيه مي‌گريزد.

 

وي پس از فرار به ترکيه به يک کمپ آموزش تروريست‌ها رفته و در آنجا به تربيت آن‌ها مي‌پردازد. فرمانده سابق ارتش سوريه در اين رابطه مي‌گويد: بيشتر وقت خود را در کمپي نظامي به آموزش افراد پرداختم. من به آن‌ها آموزش دادم که چطور اسلحه را پر کرده و از آن استفاده کنند.

 

ابوعدنان، فيلم‌ساز سوريه‌اي که به جنوب اين کشور سفر کرده بود تا صحنه‌هاي نبرد را فيلم‌برداري کند، درباره الميقي مي‌گويد: او در اردوگاه نظاميان مي‌خوابد و هر روز يونيفرم نظامي به تن دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران/ انتهای متن/

درج نظر