هشدار به دارندگان لپ تاپ

انتشار تصاویر خانواده بی گناه ایرانی از سوی یک انگلیسی در لندن

0

سرویس خبر به دخت/

یک نگلیسی که لپ تاپش در لندن دزیده شده بود آن را در تهران ردیابی کرد. این خبری است که امروز اکثر رسانه های انگلیس همراه با تصویر یک خانواده بی گناه ایرانی منتشر کردند.

“دام دلتورتو”، فعال در عرصه انیمیشن در روز چهارم فوریه سال جاری به هنگام بازگشت به منزل متوجه شد که مک بوک و آیپد او به سرقت رفته است.

تلگراف نوشت: او که بر روی لپ تاپ خود نرم افزار ردیابی را قرار داده بود در روز 23 مارس دریافت که لپ تاپ او به فاصله 3000 مایل از لندن در پایتخت ایران در حال استفاده است و در این حال نرم افزار نصب شده بر روی لپ تاپ  و دوربین آن به شکل پیوسته تصاویر خانواده ایرانی که در لپ تاپ در اختیار آنان بود را به مالک لپ تاپ در انگلیس ارسال می کرد.

“دامدلتور” تصاویر دریافتی را بر روی وب سایت خود قرار داد و این خانواده که از حقیقت ماجرا اطلاعی نداشتند را به عنوان سارقان لپ تاپ خود معرفی کرد.

این خانواده بی گناه ایرانی که تازه دریافته بودند چه کلاهی بر سرشان رفته و در حقیقت لپ تاپ مسروقه را خریده اند در تماس با این فرد انگلیسی موضوع را توضیخ دادند.

“دامدلتور” پس از دریافت حقیقت موضوع، از این خانواده ایرانی عذرخواهی، تصاویر را از سایت خود محو و به شنانه پوزش لپ تاپ را به آنان بخشید.

صرف نظر از این موضوع، همه ی دارندگان لپ تاپ همواره باید مراقب باشند که اگر لپ تاپ خود را برای تعمیر می فرستند یا در اختیار فرد ثالثی قرار می دهند، کسی بر روی لپ تاپ آنان نرم افزار انتقال تصویر نصب نکند.

این نرم افزار ها ضد سرقت هستند اما مهم این است که چه کسی نرم افزار را بر روی آنها نصب کند. این نرم افزارها این قابلیت را دارند تا هر تصویری را که دوربین نصب شده بر روی لپ تاپ یا تلفن همراه می گیرد به ایمیل نصب کننده نرم افزار ارسال کند. .

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان/ انتهای متن/

درج نظر