برترین زن دنیا کجاست؟

بشریت سرگشته و زن امروز دنیا که با همه جار و جنجال ها، هنوز از حق اولیه اش، حق انسان بودن ، محروم است، نیاز دارد که فاطمه(س) را بشناسد و از او یاد بگیرد زن بودن را، در عین انسان بودن، آن هم در بالاترین مرتبه، اما نمی آموزد، چون …

1

سرویس فرهنگی به دخت/

واقعیت این است که زهرای مرضیه(س) برای ما مردم ایران که شیعه ایم و دوستدار اهل بیت(ع)، بیشتر از آن که زن برترین باشد در طراز امروزی و برای زندگی انسان معاصر و مخصوصا زن امروز، یک بانوی مظلوم و محروم و مورد ضرب  وشتم دشمنان قدرت طلب و جاهل زمان خویش است. پس وی تنها،  موضوع مرثیه هاست و زندگی اش سراپا اندوه و ناکامی و ناگزیر بر این بانو تنها می توان گریست و بس.

اما آیا حقیقت هم، چنین است؟

حقیقت این است که فاطمه(س) اگر زن برتر است برخاسته از دین خاتم و از مکتب پرقدر اهل بیت(ع)، نمی تواند این اندازه باشد که ما در قاب فکر و عمل مان می بینیم. این قاب کوچک است و این تصویر هم ناصواب.

چگونه می شود که زنی که نمونه بود در زن بودن، در همسر بودن، در مادر بودن و اصلا در انسان بودن، در این حد نازل دیده شود؟

او که ریشه همه نیکی هاست در عالم و چشمه همه برکات و خیرات در طول تاریخ بشر، کوثر، چگونه است که در ذهن و بیان ما چنین کوچک می شود؟

چرا ام ابیها(مادر نبی خاتم)، مادر حسین(ع) و زینب(س)، مادر همه امامان و مادر همه اهل خیر و نیکی و حق خواهان، چنین محدود و کوتاه نگریسته شود؟

فاطمه (س) برای مکتب اسلام که دین خاتم است، مهم ترین و بالاترین نگاهبان است.  از حریم حق به تاراج رفته در تاخت و تاز قومیت و جاهلیت را چنان با صلابت و جسارت و استواری دفاع می کند که تا همیشه تاریخ بقای این حق مظلوم  اما درخشان را تثبیت می کند. پس او و خاندانش اگر مظلومند، در عین ستیز و جنگندگی و ایستادگی مظلومند و نه در حقارت. پس شایسته تمجید و تکریم و تعظیمند و نه ترحم .

چرا ما که می خواهیم اهل بیت و مکتب شان را بزرگ بداریم، این عظمت و کرامت را خود نمی بینیم، چه رسد به این که به دیگران نشان دهیم

بشریت سرگشته و زن امروز دنیا که با همه جار و جنجال ها، هنوز از حق اولیه اش، حق انسان بودن ، محروم است، نیاز دارد که فاطمه(س) را بشناسد و از او یاد بگیرد زن بودن را، در عین انسان بودن، آن هم در بالاترین مرتبه، اما نمی آموزد، چون او را نمی شناسد. چون ما که شیعه ایم و مدعی پیرویش هستیم، نمی شناسیمش و پیرویش را نمی کنیم.

پس آنچه باید بر آن گریست، نه قبر گمشده آن بانوست، که قدر گمشده اوست.

راستی برترین زن دنیا کجاست؟

/ انتهای متن/

نمایش نظرات (1)