حلقه نامزدی ناپلئون به حراج گذاشته شد

حلقه نامزدی امپراتور سابق فرانسه و همسرش در حراجی در پاریس به معرض فروش گذاشته شده است.

0

 سرویس خبر به دخت/

 این حلقه مربوط به دوران نامزدی «ناپلئون بناپارت» و همسرش ملکه «ژوزفین» است که ناپلئون آن را در سال 1796 به نامزدش هدیه داده است.

در دو نگین این حلقه از الماس استفاده شده که وزن هریک از آنها نزدیک یک قیراط است. کارشناسان معتقدند که این حلقه به قیمت 15 هزار یورو (تقریباً معادل 20 هزار دلار) به فروش خواهد رسید.
«ژان‌کریستف شاتانیه»، کارشناس حراجی «اوزنا»ی پاریس، در گفت‌وگو با شبکه ای‌بی‌سی‌نیوز آمریکا درباره ظاهر نسبتاً ساده این حلقه گفت: «ناپلئون در آن زمان افسری جوان و خوش‌آتیه بود، اما ثروت چندانی نداشت و لابد برای خرید این حلقه تمام پول‌های ته جیبش را خرج کرده است.»
ناپلئون در سپتامبر 1795 با ژوزفین آشنا شد. ژوزفین که 6 سال از ناپلئون بزرگ‌تر بود، زنی ثروتمند بود که همسرش را در جریان انقلاب فرانسه از دست داده بود. «الکساندر دو بوئارنه» همسر ژوزفین از طرفداران انقلاب فرانسه بود، اما در نهایت به تیغ گیوتین سپرده شد. ژوزفین از ازدواج اول خود دو فرزند به نام‌های «اوژن» و «اورتنس» داشت که ناپلئون بعداً آنها را به فرزندی پذیرفت.
بر پایه خاطرات مکتوب ناپلئون در جزیره سن هلن، آشنایی وی با ژوزفین به زمانی برمی‌گردد که پسر وی «اوژن» نزد ناپلئون رفت و از وی درخواست کرد که اجازه دهد شمشیر پدر معدومش را نگه دارد. ناپلئون با این درخواست موافقت کرد و ژوزفین برای تشکر از این لطف، وی را به آپارتمان خود دعوت کرد. ناپلئون همان‌جا دل‌باخته ژوزفین شد و آن دو چند ماه بعد با هم ازدواج کردند.
ناپلئون در 9 مارس 1796 با ژوزفین ازدواج کرد، ولی ماه عسل آنها 36 ساعت بیشتر به طول نینجامید، چون ناپلئون فرماندهی ارتش فرانسه را در حمله به ایتالیا بر عهده داشت که به پیروزی فرانسه و اشغال ایتالیا انجامید. اما ناپلئون در دوران جدایی از ژوزفین مرتب، و گاه حتی روزی دو بار، به وی نامه می‌نوشت.
در یکی از این نامه‌های عاشقانه آمده است: «از زمانی که از تو جدا شده‌ام، پیوسته افسرده‌ام. خوش‌بختی من در کنار تو معنا پیدا می‌کند.»
ناپلئون از ژوزفین خواست که او را در فتح «میلان» همراهی کند، اما ژوزفین که با ستوان «ایپولیت شارل» رابطه‌ای عاشقانه برقرار کرده بود، در پاریس باقی ماند.
وقتی ناپلئون از این رابطه باخبر شد، لحن نامه‌هایش تغییر کرد: «دوستت ندارم، بلکه از تو متنفرم. تو یک زن بدذات، احمق و هرزه هستی.»
ازدواج ناپلئون و ژوزفین به جدایی انجامید، ولی ژوزفین حلقه نامزدی را نگه داشت و به دخترش «اورتنس» داد که بعدها ملکه هلند شد. اورتنس حلقه را به پسرش «ناپلئون سوم» داد و این حلقه از آن پس در این خانواده باقی مانده است

 منبع: قدس آنلاین/انتهای متن/

 

درج نظر