آیا حجاب در مدارس جنوب روسیه ممنوع می شود؟

بررسی حقوقی برای ردخواست ممنوعیت حجاب در مدارس در استان جنوبی روسیه ادامه دارد.

0

سرویس خبر به دخت/

به گزارش نامه به نقل از شبستان، دادگاه استان استاوروپول (استان واقع در جنوب روسیه) روز جمعه 22 مارس به رسیدگی در خصوص دادخواست تجدید نظر در موضوع لباس فرم واحد در مدارس که از جمله شامل ممنوعیت حجاب برای دانش آموزان است، ادامه می دهد.

یادآور می شود “مراد موسی یف” وکیل مدافع از مسکو به منظور دفاع از منافع مسلمانان استان استاوروپول، دادخواست تجدید نظر در مصوبه دولت این استان در رابطه با برقراری لباس فرم واحد دانش آموزی از اوائل سال جاری میلادی را تهیه کرده و به دادگاه این استان ارسال نمود.

به گزارش خبرگزاری «ریا نووستی» به نقل از “مراد موسی یف”، رسیدگی به این موضوع در دادگاه استان استاوروپول به درازا کشیده است.

“مراد موسی یف” گفت: “بازپرسی شاهدان در رابطه با این موضوع به درازا کشیده است و ما به هیچ وجه نمی توانیم به بحث در خصوص این مساله بپردازیم که آیا دولت استاوروپول از حق محدودیت آزادی شهروندان خود برخوردار بوده یا چنین اقداماتی تنها در صلاحیت قانون گذاران فدرال می باشد؟”.

موسی یف با اشاره به این که او شکایت های زیادی در رابطه با ممنوعیت حجاب در مدارس دریافت می کند، افزود: “با این حال، من امیدواری زیادی به قبول این دادخواست از سوی دادگاه ندارم”.پ

/انتهای متن/

درج نظر