تظاهرات موافقان و مخالفان وزیر امور زنان در تونس

ده ها تونسی خشمگین در حالی که کفش به دست داشتند روز جمعه طی تظاهراتی خواستار استعفای “سهام بادی ” وزیرامور زنان شدندو در مقابل گروهی نیز در طرفداری از این وزیر دست به تظاهرات زدند.

0

سرویس خبر به دخت/

به گزارش خبرگزاری فرانسه از تونس ، بادی از ماه ها پیش به دلیل مناسباتش با النهضه حزب اسلامی که رهبری دولت ائتلافی تونس را به عهده داشت، مورد انتقاد فعالان اجتماعی قرار گرفت.

گروه های مخالف سکولار، وی را به تلاش برای تضییع حقوق زنان متهم کردند.

پنجاه تن از نمایندگان مجلس تونس پس از برگزاری اعتراضات مشابهی طی هفته جاری ، طرح رای عدم اعتماد به این وزیر را امضا کردند.

معترضان روز جمعه فریاد می زدند:ˈ بادی استعفا بده . دولت تروریسم ، وزیر متجاوز .ˈ

از زمان تجاوز به یک دختر بچه سه ساله در یک مرکز پرستاری از کودکان در تونس درخواست برای استعفای وی تشدید شده است. مظنون اصلی این تجاوز یکشنبه گذشته دستگیر شده است.

بادی متعلق به حزب کنگره برای جمهوری منصف مرزوقی رییس جمهوری این کشور است که متحد چپ میانه النهضه در ائتلاف حاکم بر تونس محسوب می شود.

بلند کردن کفش در جوامع محافظه کار عرب حرکتی اهانت آمیز است، معترضانی که روز جمعه در مرکز تونس گرد آمده بودند همچنین شعار می دادند ” ما از دست طرابلسی ها به حد کافی زجر کشیده ایم .”

اشاره این معترضان به تصویری بود که اخیرا در رسانه های تونس چاپ شد و نشان می داد که بادی کفش های لیلا طرابلسی همسر زین العابدین رییس جمهوری مخلوع تونس را که اواخر سال گذشته در یک حراجی به فروش رفت، در دست دارد.

شماری از مردم نیز در مقابل به طرفداری از بادی تظاهرات برگزار کرده و شعارهایی چون “مردم هنوز خواهان بادی هستند. تونس اسلامی است نه سکولار ” سردادند.

منبع: ایرنا/انتهای متن/

درج نظر