عیدی شهردار به بانوان تولیدگر، تعطیلی کسب و کار!

عیدی شهردار به بانوان تولیدگر، تعطیلی کسب و کار»، جمله‌ای که روز جمعه 25 اسفند روی در محل ورودی بازارچه بهاره بانوان تولیدگر در تهران، نقش بست.

0

سرویس خبر به دخت/

نخستین بازارچه بهاره بانوان تولیدگر که در حدفاصل پل‌کریم خان و میدان هفت تیر در تهران برپا شده بود، شب گذشته توسط شهرداری تهران در ورودی آن با بلوک‌های بتنی مسدود شده است.

همچنین ماموران شهرداری بنرهای این بازارچه را جمع آوری و پاره کرده بودند.

به گفته یکی از فروشندگان این بازارچه، بازارچه بهاره بانوان تولیدگر توسط بخش خصوصی ويك موسسه  خیریه‌ در محلی متروکه به مناسبت ایام عید نوروز راه‌اندازی شده بود.

وی اظهار داشت: در این بازارچه در مجموعه 25 غرفه و 40 فروشنده بانو حضور دارند که كالاهاي  آن ها در منازل تولید می‌شود و در اینجا به فروش می‌رسد.

این فروشنده ادامه داد: طبق قراردادبا شهرداری ناحیه3، منطقه 6 مجاز به استفاده از اين مكان از 10 تا 20 اسفندماه بوديم. حتی در قرار داد ما آمده است که می‌توانیم این مکان را مسقف کنیم اما شهرداری اجازه این کار را به ما نداده است.

وی گفت: همچنین شهرداری تهران به ما قول اخلاقی داد که پس از پایان زمان قرار داد تا انتهای سال در این مکان بمانیم اما متاسفانه دیشب شهرداری جلوی در این مکان دو عدد بلوک بتنی قرار داده و همچنین بنرهای این بازارچه را پاره و جمع آوری کرده ست.

این فروشنده تصریح کرد: شهرداری ناحیه نیز مارا تهدید کرده بود که با حضور ماموران نیروی انتظامی همه لوازم ما را جمع آوری خواهد کرد اما چون حکم قضائی نداشتند ماموران نیروی انتظامی منطقه وارد عمل نشدند.

به گفته وی با همه مسئولان شهرداری ازشخص شهردار تا مسئولان شهرداری منطقه نامه‌نگاری کرده‌ایم که هیچ کدام از نامه‌ها به نتیجه نرسید و حتی ما را در دفتر خود راه نداده‌اند.

این فروشنده تصریح کرد: شهرداری گفته است که ما خلاف کرده‌ایم و می‌خواهیم این مکان را به سرای محله خودمان بدهیم، اما سوال اینجاست که در این روزهای پایانی سال این بانوانی که همه‌شان سرپرست خانواده هستند و مشکلات فراوان دارند درآمدشان از کجا باشد و باید چه کاری انجام دهند؟

وی افزود:آن ها  خواسته اند اینجا را تخلیه کنیم در عوض جایی کنار خیابان به شمابدهند. شهرداری که خود همه دستفروشان را از کنار خیابان جمع‌آوری مي كند چه طور به ما قول كنار خيابان را مي دهد.

این بانوی تولیدگر ادامه داد: همچنین قائم مقام شهردار منطقه 6 گفته است که شهرداری ناحیه تخلف کرده و نباید این مکان را به شما واگذار می‌کرده است.

وی تصریح کرد: دلیل شهرداری برای تخلیه این مکان این است که ما ایجاد مزاحمت کرده‌ایم در حالی است که همه کاسب‌های و مردم محل از وجود این بازارچه راضی هستند. حتی ما در این بازارچه موسیقی هم پخش نمی‌کنیم که بخواهیم آلودگی صوتی و مزاحمت برای کسی داشته باشیم.

این فروشنده ادامه داد: در این بازارچه انواع شیرینی خانگی، صنایع دستی، گلیم، جاجیم، تابلو فرش، البسه و … که ساخت دست بانوان است به فروش می‌رسید.

وی تصریح کرد: ما حتی جلوی در این بازارچه را با هزینه خودمان گل‌کاری کرده بودیم که دیشب توسط ماموران شهرداری همه آن ها لگدمال و خراب شده است.

  منبع:فارس/انتهای متن/

درج نظر