کتاب نوروز در محاق فاطميه

مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان، کتاب نوروز در محاق فاطمیه را در دسترس علاقه مندان قرار داده است.

0

سرویس خبر به دخت/

کتاب نوروز در محاق فاطمیه به صورت دیجیتال با پنج فرمت به نام های pdf – java –android – txt – epub برای استفاده به صورت رایگان بر روی سایت مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان قرار گرفته است.
کتاب نوروز در محاق فاطمیه با عناوین «اهداء، مقدمه، نوروز در محاق فاطمیه، نوروز، فاطمیّه، نوروز در محاق، یک درس آموزنده، حرمت فاطمی، اشعار، رباعی، رباعیات نوروز در محاق، نوحه و سپاس» گردآوری شده است.

این کتاب به قداست نوروز اشاره کرده و آورده است: «در کتب حدیثی، سیره، تاریخ و تراجم علل فراوانی برای قداست روز نوروز بیان شده که به برخی از آن ها اشاره می‌کنیم: «خلقت جهان در روز نوروز،خلقت حضرت آدم در آن روز، خلقت فرشتگان در آن، خلقت خورشید، دحوالارض و گسترش کره زمین، آغاز زمان، روز عهد و میثاق در عالم ذر، تجدید آیین یکتا پرستی توسط جمشید و شکستن بت‌ها توسط قهرمان توحید، بالا رفتن مولای متقیان بر دوش خاتم پیامبران برای شکستن بت‌ها».

درقسمتی از مقدمه این کتاب آمده است: «بر احدی از دوستان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام پوشیده نیست که حفظ حرمت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بر همگان لازم و ضروری است. رسول اکرم صلی الله علیه و آله می فرماید :ان لله عزوجل ثلاث حرمات، فمنْ حفظهن حفظ الله دینه و دنْیاه ، و منْ لمْ یحْفظْهن لمْ یحْفظ الله دنْیاه و لا آخرته . قلْت : و ما هن ؟ قال : حرْمه الْاسْلام و حرْمتی و حرْمه رحمی؛ برای خداوند متعال سه حرمت است، هر کس آنها را رعایت کند، خداوند از دین و دنیای او حراست می کند و هر کس آنها را رعایت نکند، خداوند از دنیا و آخرت او حفاظت نمی کند. راوی پرسید : آن حرمت ها کدامند؟ فرمود: 1) حرمت اسلام؛ 2) حرمت من ؛ 3) حرمت خویشاوندان من» .

گفتنی است این کتاب به قلم علی اکبر مهدی پور و علیرضا مهرپرور تدوین شده است.

منبع:جهان نيوز/ انتهای متن/

درج نظر