ظروف مسی دشمن درد مفاصل

معروف است که پزشکان به کسانی که از درد مفاصل رنج می‌برند، داشتن یک دستبند مسی را توصیه می‌کنند و دلیل این امر را هم کمبود یون‌های مسی در خون ذکر می‌کنند که با تماس دست‌بندهای مسی با پوست بخشی از این کمبود جبران شده و از درد مفاصل کاسته می‌شود.

3

سرویس تغذیه به دخت/ 

محققین، یکی از علت‌های بروز بیماری آلزایمر را رسوب یون‌های آلومینیوم در مغز عنوان می‌کنند.

از سوی دیگر پزشکان به کسانی که از درد مفاصل رنج می‌برند، داشتن یک دستبند مسی را توصیه می‌کنند و دلیل این امر را هم کمبود یون‌های مسی در خون ذکر می‌کنند که با تماس دست‌بندهای مسی با پوست بخشی از این کمبود جبران شده و از درد مفاصل کاسته می‌شود.

تا چند دهه پیش، مردم کشور ما رسم داشتند، برای پخت غذا مخصوصاً خورشت و آش از قابلمه‌های مسی استفاده می‌کردند و یک کفگیر آهنی داشتند که موقع پخت غذا دائم درون قابلمه‌ مسی قرار می‌گرفت . غذا موقع پخت در درون قابلمه مسی، از یون آزاد شده این ظرف استفاده می‌کند وآن غذایی که نوش جان می شود، در بدن ایجاد احساس نشاط و انرژی می‌‌کند.از آنجاکه کمبود یون مس باعث می شود،افراد دائم احساس رخوت و خواب آلودگی و کسالت کنند، اگرغذا در ظرف مسی پخته و خورده شود از خستگی و خمیازه و کسالت خبری نیست و باعث طول عمر مفید و سلامتی جسمی می شود.

خوب است بدانید؛ مغز برای سلامت و نشاط و کنترل ،اسیدلاکتیک و کورتیزول به ٦ میلیارد یون مس نیاز دارد و به همین نسبت یون آهن.حال که این موضوع روشن شد، سعی کنید برای پخت غذای خورشتی از یک قاشق مسی استفاده کنید.

الان که بیشتر ظرف‌های استیل و تفلون در آشپز خانه ها هستند، شاید اکثرمردم ما خبر ندارند که همین یون‌های مضر در این ظروف عامل بیماری هستند و به راحتی یون سرب و آلومینیوم و … می‌توانند ، یک کودک ٦ ماهه را ظرف یک سال به بیماری‌های کمبود خونی و یک فرد بزرگسال را در طی ٥ سال به بیماری‌های کبدی و خونی و طحال دچار کند.

در شمال ایران موقع پخت خورشت (مخصوصاً فسنجان) یک تکه آهن یا نعل اسب می‌اندازند وسط خورشت تا حسابی رنگ بگیرد … این کار باعث آزاد شدن یون‌های آهن و سلامتی بدن می‌شود. اگر دقت کنید مردم مازندران و گیلان تقریباً در حد صفر دچار بیماری‌های خونی و سرطان خون می‌شوند.

 /انتهای متن/

نمایش نظرات (3)