رسانه قدرتمندترین ابزار برای شناساندن زنان شهید به جامعه

منتخب جشنواره فیلم 2012کن گفت: زبان هنر قوی است و بیشترین تاثیر را در مخاطبانش دارد، برای پرداختن به زندگینامه شهدای زن باید از ابزار قدرتمند رسانه استفاده کرد.

0

سرویس خبر به دخت/

مریم پیربند فیلمساز و کارگردان گفت: زنان در دوران دفاع مقدس نقش حمایتی و روانی در کنار مردان داشتند. هر وقت در مورد جنگ فیلمی ساخته می شود تنها  به نقش مردان پرداخته می شود و سخنی از زنان به میان نمی آید.

وی گفت: یکی از نیازهای امروز جوانان ارائه الگوی مناسب و متناسب با ارزش های جامعه است، باید به این نکته بپردازیم که زنان در دوران جنگ چه کردند، تربیت فرزندانی که برعهده آنان بود الان کجا هستند و چه می کنند، به طور قطع به خیلی از موضوعات هنوز گوشه چشمی نگاه نکرده و نپرداخته ایم.

وی بااشاره به نقش تاثیر گذار زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس گفت: ما الگو معرفی به جامعه زیاد داریم دلیل کمرنگ شدن  الگوپذیری در جامعه امروز، ارایه نکردن الگوی درست است.

وی در مورد ساخت فیلم های ایرانی در مقایسه با صنعت فیلمسازی هالیوود و والت دیسنی«سینمای کارتنی» اظهار کرد: یکی از موفقیت های صنعت فیلمسازی هالیوود جنبه دراماتیک و جلوه های ویژه آن است باید بگویم موضوعاتی که در 8 سال دفاع مقدس اتفاق افتاده بهترین خوراک ساخت فیلم برای مردم امروز جامعه و نسل جدید است  که برای پرداختن به آن و ساخت فیلم های مختلف، باید علاوه بر توجه به جنبه دراماتیک ، تولید این فیلم ها نیز به روز باشد یعنی با آخرین تکنیک های به روز جهان ساخته شود.

پیربند گفت: برای ساخت فیلم های مستند ،سریال و فیلم کوتاه باید به این نکته مهم توجه کرد که فیلم ها برای چه گروه سنی و با چه هدفی به طور درست درزمان خود ساخته و ارایه شود، زیرا بسته به زمان ؛ ذائقه و طبع مخاطبان فیلم ها به روز می شود.

وی به ساخت جدیدترین فیلم کوتاه خود به نام «مهمانی » اشاره کرد و درادامه گفت: فیلمنامه فیلم  کوتاه مهمانی به کارگردانی مریم پیربند، مراحل پایانی خود را می گذراند. این فیلم که مضمونی اجتماعی دارد توانسته  موضوع زنان پس از جنگ را از گذرگاهی متفاوت از آنچه تاکنون دیده ایم در قالب قصه ای جذاب به تصویر کشد.

داستان، زندگی زنی را به تصویر می کشد که  از شوهر جانباز شیمیایی اش مراقبت می کند، ابتدای فیلم به این طریق شروع می شود که زن شوهرش را برای حضور در یک مهمانی حاضر می کند مکان مهمانی مشخص نیست، زن آنقدر مشتاق حاضر کردن شوهرش برای مهمانی است که در فکر انتخاب لباس مناسب ؛ کوتاه کردن موهای شوهرش ، جمع کردن لوازم شخصی اش از جمله کتاب ها و سبد داروهایش است.

آنچه که فیلم کوتاه مهمانی  را متمایز از دیگر آثار ارائه شده در این ردیف موضوعی قرار می دهد، پرداخت متفاوت کارگردان به عشق همسر به شوهر جانباز و بیمارش است.

منبع:فارس/ انتهای متن/

درج نظر