کسب 3 رتبه برتر جشنواره فیلم پروین اعتصامی توسط “صبا”

فیلم «صبا» به کارگردانی رقیه توکلی سه عنوان برتر هفتمین جشنواره ملی فیلم پروین اعتصامی را به خود اختصاص داد.

0

سرویس خبر به  دخت/ 

سیدناصر امامی میبدی اظهار داشت: در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره ملی فیلم پروین اعتصامی که جمعه شب با حضور چهره‌های برجسته فرهنگی هنری و جمعی از اهالی سینما در تالار ایوان شمس تهران برگزار شد، بانوی فیلمساز یزدی با کسب سه رتبه برتر و درخشش در این جشنواره افتخاری دیگر برای استان یزد به ارمغان آورد.

وی با اشاره به اینکه فیلم داستانی “صبا” به کارگردانی رقیه توکلی و تهیه کنندگی حوزه هنری یزد به بخش مسابقه این جشنواره راه یافته بود، افزود: فیلم “صبا” به عنوان بهترین فیلم داستانی این جشنواره معرفی شد.

امامی میبدی با بیان اینکه جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره به سهیلا گلستانی برای بازی در این فیلم تعلق گرفت، ادامه داد: عنوان بهترین فیلمنامه نویس هفتمین جشنواره ملی فیلم پروین اعتصامی نیز به رقیه توکلی به خاطر نگارش فیلم “صبا” اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های این دوره از جشنواره حضور بیش از 45 فیلمساز زن در بخش مسابقه بود، اضافه کرد: سهیلا گلستانی بازیگر فیلم “صبا” همچنین جایزه بهترین کارگردان زن این جشنواره را به خاطر فیلم “بازگشت” دریافت کرد.

“صبا” که آبان ماه امسال موفق به دریافت جایزه ویژه هیئت داوران دومین جشنواره فیلم کوتاه سوره تهران نیز شد، اسفند ماه در دو جشنواره بین‌المللی حضور دارد.

این فیلم در چهل و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوتاه “تامپره” که 16 تا 20 اسفند ماه جاری در فنلاند برگزار خواهد شد و در نهمین جشنواره فیلم زنان آسیایی هند که 15 تا 18 اسفند ماه 91 در دهلی نو برگزار می‌شود، حضور دارد.

800 فیلم از سراسر کشور با رویکرد نقش زن در تنظیم اقتصاد و تحکیم بنیان خانواده به هفتمین جشنواره ملی فیلم پروین اعتصامی رسیده بود که در نهایت 101 فیلم در زمینه‌های داستانی، مستند، پویانمایی و تجربی به بخش مسابقه این جشنواره راه یافت.

از میان آثار راه یافته به بخش مسابقه جشنواره، در بخش نیلوفر زرین 65 فیلم، در بخش ویژه جشنواره 9 فیلم، در بخش بانوی قهرمان ایرانی پنج اثر، در بخش نگاهی نو پنج فیلم، در بخش پیامبر اعظم (ص) با موضوع سیره نبوی 12 فیلم پویانمایی و در بخش پروین اعتصامی نیز پنج فیلم حضور داشتند.

هفتمین جشنواره ملی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم پروین اعتصامی با موضوع نقش زن در تنظیم اقتصاد خانواده مخصوص زنان فیلمساز با موضوع آزاد و مردان فیلمساز با موضوع زن از 30 بهمن تا چهارم اسفند ماه جاری در تهران برگزار شد.

منبع:فارس/ انتهای متن/

درج نظر