روایت دختری که به امام توهین نکرد و زنده به گور شد

رئیس بسیج جامعه زنان شهرستان مهدیشهر گفت: دختر 16 ساله‏ای که در دوران طاغوت به خاطر توهین نکردن به امام زنده به گور شد، امروز باید به مردم ایران اسلامی معرفی شود.

0

سرویس خبر به دخت/

رحیمه عرب در آستانه برگزاری نخستین یادواره شهدای زن استان سمنان، هدف از تجلیل شهدای زن را حفظ ارزش‏ها و زنده نگه داشتن یاد و نام شهدای زن در بین مردم عنوان کرد.

وی با اشاره به فرمایشات امام خامنه‌ای که فرمودند «زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست»، افزود: برگزاری یادواره شهدای زن، پیمانی مجدد با آرمان‌های شهدای زن و یادآوری ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی‌های بانوان در هشت سال دفاع مقدس است.

دختر 16 ساله‏ به خاطر توهین نکردن به امام زنده به گور شد

رئیس بسیج جامعه زنان شهرستان مهدیشهر اضافه کرد: زن مسلمان در عصر حاضر با توجه به تبلیغات گسترده دشمن علیه حجاب باید از زنانی که بزرگوارانی چون حضرت زهرا (س) و زینب (س) را الگو خود قرار دادند، سرمشق بگیرند.

عرب تصریح کرد: سرمشق ما باید افرادی چون دختر 16 ساله‏ای باشد که در دوران طاغوت به خاطر توهین نکردن به امام زنده به گور شد یا دختر 19 ساله‌ای که توانست راه و الگوی خود را پیدا کرده و به شهادت نائل شود.

وی با بیان اینکه باید وظیفه اصلی زن در جامعه اسلامی تبیین شود، گفت: با مشخص کردن نقش اصلی زنان در جامعه اسلامی می‌توان با یکی از معضلات مهم امروزی که تهاجم فرهنگی مکتب فمنیسم است، مبارزه کرده و با استفاده از آیات و روایات جواب محکمی به شبهه‌ها داد.

رئیس بسیج جامعه زنان شهرستان مهدیشهر در قسمت دیگری از سخنان خود به ارائه گزارشی از عملکرد برگزاری یادواره شهدای زن شهرستان مهدیشهر اشاره کرد و افزود: در سال‏جاری، دو یادواره از دو شهید زن شهرستان مهدیشهر در پایگاه حضرت فاطمه (س) روستای چاشم و پایگاه بنت‏الرسول شهمیرزاد برگزار شد.

عرب بیان داشت: در یادواره شهرستانی با تهیه بروشور از زندگی‏نامه شهدای زن شهرستان و شهدای شاخص، دیگران را با این شهدا آشنا کردیم.

نخستین یادواره 13 شهید زن استان سمنان، سوم اسفند 91 در سالن اجتماعات هلال احمر با سخنرانی فائزه عظیم‌زاده‏اردبیلی، استاد دانشگاه و معاون پژوهشی دانشگاه امام صادق (ع) برگزار می‌شود.

منبع:فارس/ انتهای متن/

درج نظر