1400 دانش‌آموز دختر بویراحمدی مکلف به انجام عبادات شدند

همزمان در شهرستان‌های بویراحمد، گچساران و دهدشت یک هزار و 400 دانش‌آموز دختر بویراحمدی مکلف به انجام عبادات شدند.

0

سرویس خبر به دخت/ 

پیش از ظهر امروز(اول اسفند) مراسم جشن تکلیف هزار و 400 دانش‌آموز دختر شهرستان بویراحمد با حضور مدیرکل آموزش و پرورش، رئیس آموزش و پرورش بویراحمد، امام جمعه یاسوج، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

پرویز طاهری در این جشن بزرگ ضمن تبریک به مناسبت میلاد امام حسن عسکری «ع» این جشن را اولین جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر حاضر در این مکان عنوان کرد و گفت: امیدواریم این نوگلان باغ بهشت ادامه دهند راه بزرگان دین و رعایت اصل حجاب و عفاف در سطح جامعه باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تعداد دانش‌آموزان به سن تکلیف رسیده در سه شهرستان بویراحمد، دهدشت و گچساران را دو هزار و 400 نفر بیان کرد و اذعان داشت: جشن تکلیف شهرستان بویراحمد با هزار و 400  دانش‌آموز دختر در مصلای بزرگ این شهر برگزار شده است.

طاهری در تاکید به خانواده‌ها تصریح کرد: والدین خود باید عامل به نماز باشند و بچه‌ها را تشویق و ترغیب به اقامه این فریضه الهی کنند و به عنوان یک تکلیف دینی در زندگی خود و فرزندان قرار دهند تا جامعه‌ای سالم و به دور از هرگونه معضل داشته باشیم چرا که در ابتدای راه هستیم و می‌توان آن ها را به خوبی راهنمایی و ارشاد کرد.

در این جشن بزرگ با اجرای برنامه های مختلف از جمله ارائه پیام تبریک، اجرای سرود، تقدیر از چند دانش‌آموز دختران به سن تکلیف رسیده  فعالان قرآنی در حوزه بویراحمد و اولین نماز ظهر هزار و 400 دانش‌آموز بویراحمدی به امامت حجت‌الاسلام علی‌اصغر حسینی امام جمعه شهر یاسوج اقامه شد.

منبع:فارس

درج نظر