خوردنی های دردسرساز

محققان به تازگی دریافته اند كه منشاء بروز میگرن و سردردهای عصبی در مغز مشترك است. خوردن و نوشیدن چند مواد غذایی می تواند باعث سردرد شود و بعضی ها هم می تواند سر درد آزار دهنده را درمان کند.

1

سرویس تغذیه به دخت/

سردرد عارضه ای است كه همه ما در زندگی آ ن را تجربه كرده ایم ،تا كنون  دانشمندان انقباض و انبساط عروق مغز را ،عامل بروز میگرن و علت سردردهای عصبی را انقباض ماهیچه های سرمی پنداشتند ، البته این علائم هنوز هم به عنوان عوامل بروز سردرد مطرح است اما محققان به تازگی دریافته اند كه منشاء بروز میگرن و سردردهای عصبی در مغز مشترك است. خوردن و نوشیدن چند مواد غذایی می تواند سر درد آزار دهنده را درمان کند.

بهترین روش مقابله با سردرد، در درجه اول پیشگیرى از وخیم شدن آن است. اگر جزء افرادى هستید كه اغلب گرفتار سردرد هستند، بهتر است لیستى از تمام غذاهایى كه ظرف چند روز یا چند هفته پیاپى خورده اید، تهیه كنید. سپس این لیست را به دقت بررسى كنید تا شاید رابطه اى میان مصرف غذایى خاص با بروز سردرد در خود بیابید.

خوردن پنیر، پرتقال، شكلات و قهوه با معده خالى مى تواند موجب بروز سردرد شود. همچنین كم آبى ، عدم فعالیت ورزشى و رژیم هاى سخت در سردرد موثرند.

آب ارزان ترین و احتمالا قابل اعتمادترین ماده غذایی برای درمان سردرد است. اگر به اندازه کافی آب بدن تامین شود، اکثر سموم از طریق ادرار، مدفوع یاعرق خارج خواهد شد. میزان آبی که شخص باید در هر روز بنوشد باید مطابق با آب و هوا، وزن، و سلامت عمومی فرد محاسبه شود.

نوشیدن یک فنجان قهوه و چای ودم کردنی های گرم مثل چای زنجبیل می تواند فشار سر درد را بکاهد.

موزو سیب هر صبح سردرد ناشی از استرس را درمان می کند.

شیر گرم تاثیری تسکین دهنده بر سیستم عصی دارد. برای کاهش سردردمی توانید یک لیوان شیر همراه با شیرینی بخورید.

یک لیوان شربت آب لیمو مُسکن مطبوعی برای سر درد است.

نکته آخر این که ،علل بروزبعضی سردرد ها، اضطراب و نگرانی ،خشم ،متابولیسم بدن (سوخت و ساز سلولی )، نوعی اختلاف بینایی (Glare) ،عوامل ژنتیكی و استرس زا می باشد.

 / انتهای متن/