زنان ایرانی در برابر زنان آمریکایی آزادترند

سرباز آمریکایی حاضر در جنگ عراق با بیان این که زنان ایرانی در برابر زنان آمریکایی آزادترند، گفت: هرکس در تعامل و ارتباط با زن ایرانی، بهتر درک خواهد کرد که تصورات منفی مبنی بر محدودیت زنان ایرانی به واسطه حجاب پس از انقلاب جمهوری اسلامی تنها یک تبلیغ و جنگ سیاسی است.

1

سرویس خبر به دخت/

به نقل از ستاد اطلاع رسانی ویژه برنامه های «چله انقلاب اسلامی»، خانم “مونیکا ویت”در همایش و گردهمایی دانش آموزان مشهدی تحت عنوان «رویای آمریکایی» و «دست برتر» که به همت موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی برگزار شد، با اشاره به حجاب بانوان ایرانی اظهار داشت: رسانه های غربی به دنبال محدود نشان دادن جایگاه زن در جوامع اسلامی هستند.

وی تصریح کرد: نوجوانان و جوانان ایرانی باید به دور از همه تبلیغات و گرایشات رسانه های غربی به سوی کشف حقیقت گام بردارند و خود مسیر صحیح را انتخاب کنند.

این شهروند آمریکایی با اشاره به فیلم های ساخته شده در خصوص شرایط سربازان آمریکایی در جنگ‌هایی چون افغانستان و عراق بیان داشت: قطعا شرایط ارتش آمریکا آن چیزی نیست که در فیلم های هالیوودی به نمایش گذاشته می شود.

ویت ادامه داد: بسیاری از سربازان دلیل اصلی و فلسفه حضور خود در جنگ ها را نمی دانند و خواسته یا ناخواسته جنایت‌هایی را مرتکب می شوند که در هیچ یک از فیلم های هالیودی این موضوعات انعکاس داده نمی شود.

وی ادامه داد: سربازان در جنگ عراق به شرایطی رسیدند که علاوه بر جنگ و رفتارهای ظالمانه با مردم بی گناه در برابر هم رزمان خود نیز ایستادند و در برابر یکدیگر مرتکب جرم و جنایت شدند.

سرباز آمریکایی حاضر در جنگ عراق با اشاره به افسردگی و مشکلات سربازان آمریکایی، در زمینه افزایش خودکشی در میان آنان گفت: سربازان بدون هیچ اطلاعات و نگرشی در خصوص سیاست های موجود در آمریکا برای جنگ به کشورهای مختلف اعزام می شوند و رسیدن به این باور که راه پرخطری که طی می کنند نه فقط مسیر حقیقت نیست بلکه در راستای مقاصد استکبار دولت خود گام برداشته اند، پای در میدان های جنگ می گذارند.

وی از دست دادن دوستان و دیدن صحنه های خشونت آمیز را تنها دستاورد حضور در جنگ برای سربازان آمریکایی دانست و ادامه داد: آنها با اعتقاد به اینکه حضورشان در جنگ اقدامی درست است به میدان های نبرد اعزام و زمانی که به باورهای اشتباه خود پی می برند سرخورده می شوند.

این سرباز زن آمریکایی ادامه داد: سیاست های توسعه طلبانه آمریکا همواره باعث نارضایتی مردم و سربازان آمریکایی است.

شایان ذکر است ویژه برنامه های «چله انقلاب اسلامی» توسط موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی در دو قالب همایش و نمایشگاه و با موضوعات دست برتر جمهوری اسلامی، ایران هسته ای و رویایی امریکای در سراسر کشور برگزار می شود

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان/ انتهای متن/

نمایش نظرات (1)