لباس تکراری نپوشید

ما خیلی از وقت ها از پوشیدن یک لباس یا مانتو بعلت تکراری بودن آن خسته می شویم، در حالی که پارچه مانتو و یا لباس ما خوب و مناسب است و می توانیم باز هم آن را بپوشیم. برای این منظورباید در لباس مان تغییری ایجاد کنیم. اما چگونه؟

1

سرویس اجتماعی به دخت/

در ویترین مغازه ها انواع و اقسام پارچه های رنگارنگ لباسی را می بینید که در زیر نورهای زرد و سفید جلوه گری می کنند؛ از پارچه های زری بافت گرفته تا پارچه های ساتن و توری و گیپور و حریر و کرپ تا فاستونی و کتان و چیت که دسته آخری را می توان از مغازه های نه چندان پر زرق و برق خریداری کرد . نکته جالب توجه در این میان برخورد فروشنده های این مغاره ها با مشتری است. وارد که می شوی ، دست روی هر پارچه ای که می گذاری، لبخند رضایت فروشنده را می بینی ، همراه با ادای این جمله که پارچه بسیار خوبی را انتخاب کردید، خارجی است و دوام عالی دارد و چندین جمله مشابه دیگر که با تأکید بر خارجی بودن پارچه و مرغوبیت آن، شما می توانید قیمت بالای پارچه را حدس بزنید . منظور ما برآورد قیمت پارچه نیست. می خواهیم بگوییم می توان کارهایی کرد که کمتر پارچه تازه لباس نو بخریم. چگونه؟

 درست است که ما خیلی از وقت ها  که از پوشیدن یک لباس یا مانتو بعلت تکراری بودن آن خسته می شویم، در حالی که پارچه مانتو و یا لباس ما خوب و مناسب است و می توانیم باز هم آن را بپوشیم. برای این منظورمی توانیم  در لباس مان تغییر ایجاد کنیم و با تغییراتی ظاهری در لباس و زیبا کردن آن مدت بیشتری از آن استفاده کنیم.

برای این کار می توانیم  از پارچه های اضافی و سر قیچی که از لباس های قبل داریم اشکال مختلف هندسی را از آن ببریم و بعد از اینکه در زیر این تکه ها به وسیله اتو، لایی چسباندیم و آن را در قسمت هایی از لباس که مورد نظرمان است کوک بزنیم  و در قسمت های زیرین آن، یعنی قسمت پشت لباس، هم یک لایی می چسبانیم و بعد بوسیله چرخ خیاطی دور تکه متصل شده را می دوزیم . اگر نخواستیم این کار را با چرخ خیاطی انجام دهیم، دور قسمت تکه دوزی شده را می شود بوسیله دندان موشی پیوسته محکم کرد.

حالا دریک نگاه هم خودتان و هم هر بیننده ای تصدیق خواهد کرد که شما یک لباس تازه دارید که بمراتب از خیلی لباس های بازاری زیباتر و قابل استفاده تر است.

 منیژه کاظمی/ انتهای متن/

نمایش نظرات (1)