بانوان، بانی احداث رواق کوثر در حرم شاهچراغ (ع) شدند

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش فارس در امور بانوان گفت: رواق و تالار کوثر حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) با همت بانوان خیر استان فارس و به ویژه خانم‌های فرهنگی احداث می‌شود.

0

سرویس خبر به دخت/

سیده معصومه دستغیب با اشاره به درخواست‌های مکرر بانوان فرهنگی برای مشارکت در امر توسعه آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) اظهار داشت: با تصمیم تولیت این آستان مقرر شد بانوان این استان بانی احداث رواق و تالار کوثر این آستان شوند.

وی هدف و انگیزه اصلی این تصمیم را حضور باشکوه بانوان در تکریم بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) عنوان کرد و افزود: بانوان فارس با این حرکت عظیم فرهنگی، جاودانگی و سربلندی را برای خود به ارمغان می‌آورند.

دستغیب ادامه داد: این پروژه در دوطبقه ساخته می‌شود که سطح زیربنای بخش زیرزمین آن ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع و سطح زیربنای بخش همکف آن ۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع است و گنجایش پذیرش بیش از ۴ هزار زائر را به طور همزمان دارد.

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش فارس در امور بانوان عنوان کرد: در طراحی مهندسی این مجموعه چندمنظوره امکانات و فضایی برای برگزاری نماز جماعت و برپایی مجالس دعا، جشن‌ها و مناسبت‌های ویژه اهل بیت (ع)، دفتر نگهداری فرزندان همراهان زائران و دفا‌تر خدمات فرهنگی پیش‌بینی شده است.

دستغیب ابراز داشت: این پروژه ارتباط رواق‌های سرپوشیده حرم مطهر حضرت سید میر محمد (ع) را به حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) از طریق تالار بزرگ سرپوشیده در دو طبقه فراهم می‌کند که در نوع خود بین حرم‌های مطهر طرحی بدیع و شاخص است.

وی در مورد نحوه مشارکت بانوان در این طرح عظیم معنوی خاطرنشان کرد: بانوان این استان می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به حساب سیبا بانک ملی به شماره ۰۱۰۵۵۹۱۶۷۱۰۰۰ به‌نام بارگاه حضرت شاه چراغ (ع) واریز کرده یا به صورت حضوری به محل دفا‌تر فعال دریافت نذورات در صحن مطهر تحویل دهند.

این مسئول اذعان داشت: بانوان خیری نیز که مایل هستند هرگونه مصالح ساختمانی را اهدا کنند می‌توانند به مدیریت فنی و عمرانی آستان مقدس مراجعه کنند.

منبع: فارس/انتهای متن/

درج نظر