دختران بالاشهری پایتخت و ژستی از نوع دود!

به گفته مدیر کل سلامت شهرداری تهران در مناطق شمالی پایتخت برخورداری مردم از وسایل ارتباطی مثل ماهواره بیش از سایر مناطق است و ماهواره نیز با نشان دادن زنان سیگاری نوعی ژست روشنفکری را بین زنان ایرانی ترویج داده است .

0

سرویس خبر به دخت/


محمد مهدی گلمکانی، مدیر کل سلامت شهرداری تهران در زمینه افزایش تعداد زنان سیگاری پایتخت با اشاره به مطالعات پروژه سنجش عدالت گفت: در مطالعات این پروژه در سالهای ۸۷ و ۹۱، متاسفانه میزان آمار زنان سیگاری در مناطق شمالی پایتخت مانند مناطق ۱ و ۳ تفاوت معناداری نسبت به سایر مناطق دارد.

گلمکانی اذعان داشت که افزایش آمار زنان سیگاری در مناطق شمالی پایتخت یک زنگ هشدار است که باید در این زمینه با تدابیر مختلف به مقابله با این پدیده برخاست.

وی در تشریح علل این پدیده، ارتباطات مانند اینترنت و ماهواره ها را اولین و مهمترین عامل دانست. به گفته مدیر کل سلامت شهرداری تهران در مناطق شمالی پایتخت برخورداری مردم از وسایل ارتباطی مثل ماهواره بیش از سایر مناطق است و ماهواره نیز با نشان دادن زنان سیگاری نوعی ژست روشنفکری را بین زنان ایرانی ترویج داده است و در نتیجه این ژست ها مورد استقبال خانم ها مناطق بالای شهر واقع شده است.

گلمکانی کارتل های اقتصادی تولیدکننده سیگار را دومین عامل رواج سیگار بین خانم های ایرانی عنوان کرد. وی در تشریح این عامل این طور بیان کرد که این کارتل ها با تولد سیگارهای شکیل و زیبا و سیگارهای لایت و باریک در قالب مدهای روز که مخاطب خاصشان دختران و زنان هستند، آن ها را به مصرف سیگار تشویق می کنند.

به گفته گلمکانی یکی دیگر از عوامل، استفاده از هنرپیشه ها و افراد مشهور برای تبليغ این سیگارهاست. به طوری که زنان و دختران با دیدن افراد هنرپیشه و مشهور مورد علاقه خود، در کنار تقلید از آن ها، به استفاده از سیگار اشتیاق نشان می دهند.

وی افزایش آمار خانم های سیگاری را ناشی از فقر مهارتی و نبود دانش لازم دانست و تاکید کرد که در این زمینه هشدارهای لازم به خانه های سلامت داده شده است. همچنین کانون های پیشگیری نیز در این زمینه اقدامات لازم را باید به عمل آورند.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران، ضمن تاکید بر این که هشدار به مناطق شمالی داده شده است افزود: در حال حاضر گروه های هدف خانم ها هستند که باید با برگزاری جلسات توجیهی و افزایش توانمندی ها، آنها را از مصرف سیگار بازداشت.

گلمکانی تاکید کرد که این موضوع باید به صورت جامع نگریسته شود و تداوم داشته باشد و نیازمند مشارکت و همراهی اکثریت مردم است.

منبع:افكارنيوز/ انتهای متن/

درج نظر