گوشت خوب است به شرطی که …

هر چند گوشت حاوی پروتئین است و پروتئین از جمله عناصر لازم برای بدن است، اما بد نیست در کنار خوبی های که این ماده پروتئینی دارد، از مضراتش هم بگوییم.

0

سرویس تغذیه به دخت/

گوشت قرمز، یکی از بهترین منابع پروتئین و آهن است. اما خوردن هر روز آن ، می تواند مضر هم باشد، به خصوص گوشت های فراوری شده از این نوع. مثل انواع سوسیس ها و کالباس ها.هر چند این جمله تکراری است، اما یادآوری می کنیم که طبق تحقیقات خوردن زیاد گوشت قرمز و بخصوص گوشت فراوری شده میزان مرگ و میر و خطر سرطان و سکته را افزایش می دهد.

انجمن جهانی تحقیقات سرطان و انجمن تحقیقات سرطان در امریکا توصیه می کنند که برای کاهش خطر سرطان و سکته باید مصرف مقدار گوشت قرمز و گوشت فرآوری شده را کاهش داد.

متخصصان تغذیه در کنار مصرف گوشت قرمز استفاده از انواع ماهی ها را توصیه می کنند. ماهی به علت دارا بودن امگا 3 غذای مفیدی است. اما متاسفانه زندگی صنعتی موجب آلودگی آب های سطحی زمین و در نتیجه آلودگی آبزیان نیز شده است. آلودگی ماهیان به جیوه  و خطرات ناشی از آن جدی است. از آنجا که نقش اسید چرب امگا 3 در پیشگیری از بیماریهای قلبی و عروقی ثابت شده است. بهتر است ماهی های با جیوه کم مانند ساردین ، سالمون و میگو و ماهی های پرورشی مصرف شوند.

خانم های حامله هم در این مورد باید با دقت بیشتری ماهی انتخاب کنند.

/انتهای متن/

درج نظر