زنان خانه‌دار در آلودگی‌ هوا چقدر سهم دارند؟

یک کارشناس محیط زیست با اشاره نقش و سهم زنان‌خانه دار در آلودگی‌ هوا گفت: زنان خانه‌دار با استفاده غیراصولی از وسایل پخت و پز و مواد شوینده در افزایش آلودگی هوا سهم دارند.

0

 سرویس خبر به دخت/

فرامرز مجیدی  تصریح کرد: از نشانه‌های بارز احتراق ناقص شعله نارنجی و زرد در وسایل گازسوز است که به دلایل مختلف مانند ناخالصی در گاز شهری و انباشته شدن مواد ناشی از پخت و پزهای قبلی و برخورد شعله به این مواد می‌تواند انجام گیرد.

وی با اشاره هودهای تعبیه شده در منازل، افزود: متاسفانه در بسیاری از منازل یا هود وجود ندارد و یا در صورت وجود کارایی ندارد .فیلترهای موجود در هودهای خانگی باید استاندارد باشد تا هوای تمیز از خانه به بیرون منتقل شود تا هوای بیرون کمتر آلوده شود در نتیجه تعبیه‌ی هودهای کارا در آشپزخانه بسیار ضروری است که متأسفانه اغلب به این امر مهم توجه نمی‌شود.

وی با اشاره به راه‌های مقابله با آلودگی هوا از طریق مواد شوینده، عنوان کرد: برای جلوگیری از آلوده شدن هوا هنگام استفاده از این مواد باید از فن‌ استفاده شود و یا در و پنجره مکان مورد نظر باز گذاشته شود تا جریان هوا غلظت این مواد را پایین آورد تا برای مصرف کننده مضر نباشد.

منبع :شفقنا/ انتهای متن/

درج نظر