کرم های زیبایی؛ سراب یا واقعیت؟

کارخانجات تولید دارو بسیاری از کرم ها و ژل های مدعی زيبايي را در بسته بندی های زیبا و جذاب به بازار می فرستند، به طوری که به سختی می توان واقعیت ها را از ورای تبلیغات گسترده و خیره کننده کشف کرد.

1

سرویس سلامت به دخت/

در اینجا از زبان متخصصین پوست به چند مورد که بعضی باورهای غلط  باوردارند، اشاره می کنیم.

1- باور: با استفاده از یک ژل یا کرم بر روی پوست شکم خود می توانید شکم خود را کاملاً صاف و کوچک کنید.

واقعیت: هیچ داروی موضعی وجود ندارد که شکم را کوچک و صاف کند. پولتان را برای این چیزها حرام نکنید.

2- باور: علم آنقدر پیشرفت کرده که شما می توانید به جای آنکه به دکتر پوست مراجعه کنید و دارو مصرف کنید یا اقدامات زیبایی در مطب دکتر انجام دهید با یک دارو که بدون نسخه از داروخانه می خرید مي توانيد به آسانی درمان زیبایی را داشته باشید.

واقعیت: این که در عرض چند ساعت پوست شما بسیار صاف و درخشان می شود یک ادعای واهی است. البته، محصولاتی در داروخانه ها یافت می شوند که به آسانی می توانيد بخرید و استعمال کنید؛ اما تاثیر آنها کم است و بیشتر مردم به درمان های تخصصی نیاز دارند. متخصصین پوست تاکید دارند که ما واقع بین باشیم و بدانیم که تاثیر داروهای تخصصی و سایر اقدامات زیبائی بسیار متفاوت از کرم هائی است که بدون نسخه می توان تهیه نمود.

3- باور: محصولات بدون نسخه گران تر هستند اما نتایج بهتری می دهند.

واقعیت: در مورد کرم های گران قیمت که به آسانی می توان تهیه نمود هشیار باشید. یک متخصص پوست می تواند به شما بگوید که کدام کرم با پشتوانه علمی و تحقیقاتی تهیه می شود. قیمت زیاد کرم به معنی برخورداری از پشتوانه علمی آن نیست.

4- باور: یک کرم به آسانی التهاب پوست را برطرف می سازد.

واقعیت: هیچ کرمی سلولیت (التهاب پوست) را به طور کامل از بین نمی برد. بلکه فقط بعضی از کرم های خاص می توانند به طور موقت، ظاهر پوست دچار التهاب پوستی را، درست کنند.

5- باور: محصولات طبیعی بهتر و موثرتر هستند.

واقعیت: وقتی یک محصول را طبیعی می دانیم، بدیهی است که به نظر می رسد عوارض کمتری داشته باشد. اما واقعیت این است که بیشتر محصولات طبیعی را نمی توان به همان شکلی که هستند برای پوست مصرف کرد. ترکیباتی مانند عصاره گیاهان باید در پروسه های متعدد فرآوری شوند تا قابل استفاده گردند. واژه «طبیعی» انسان را به اشتباه می اندازد.

6- باور: وقتی یک کرم «تجربه» شده باشد، اعتبار آن بیشتر می شود و این کافی است تا ما هم استفاده کنیم.

واقعیت: تنها کرم های زیبایی معتبر هستند که توسط وزارت بهداشت و درمان تایید و کنترل شده و شماره پروانه از وزارت بهداشت را داشته باشند. در مورد کرم های محصول کشورهای دیگر نیز باید وزارت بهداشت و یا سازمان غذا و داروی کشور مربوطه، آن ها را تایید کرده باشد.

7- باور: اگر دماغم رو عمل کنم و مدلش را مثل مانکن ها کنم قشنگ تر می شوم.

واقعیت: ممکن است بعد از عمل، بینی شما به تنهایی زیباتر شود اما، هماهنگی اجزای صورت شما اصل مهم در زیبایی و جاذبه شما هست. بسیاری از اوقات بینی عمل شده با بقیه اجزای صورت هماهنگی ندارد و حتی اگر صاف و کوچک و سربالا شده باشد؛ هیچ کمکی به زیباتر شدن شخص نمی کند.

دکتر شریفه جعفری

نمایش نظرات (1)