10 نشانه یک خواستگارخوب

شما دخترها وقتی کسی به خواستگاری تان می آید، از کجا می فهمید که او آدم مناسبی برای یک عمر زندگی هست یا نه؟ این مقاله را که از منابع خارجی ترجمه شده، با کمی تغییر برای شما آوردیم که بدانید فرق یک خواستگار خوب با یک خواستگار بد در چیست.

253

در اولین قدم باید سعی کنید بفهمید که آیا خواستگارتان کسی است که بر سر عهدش با شما باقی می ماند یا نه. در اینجا اغلب نشانه های معمول و متداولی برای  اینکه معلوم شود که خواستگارتان می تواند  با شما یک پیوند همیشگی  برقرار کند،وجود دارد:

1- او به شما افتخار می کند: اگر هنگامی که با هم نزد خانواده و اقوامش هستید، خواستگارتان از شما  با افتخار یاد می کند و خوشحال است، شما می توانید مطمئن باشید که  او واقعا به فکر تشکیل زندگی با شماست و در این مورد شکی ندارد.

2- او مشتاق آینده است: اگر دیدید که خواستگارتان از آینده صحبت می کند و شما را در برنامه هایش به حساب می آورد، معنایش این است که او تصمیمش را گرفته است. حتی ممکن است که صحبت شما به موضوعی مثل  بچه دار شدن برگردد. او از نحوه تربیت بچه و اینکه چند بچه مناسب است، حرف می زند. او مشتاق پیشرفت و حرکت به سوی آینده در کنار شماست.

3- مواظب تنبلی و بی نظمی او باشید: بررسی کنید که  او چقدر دارای تربیت خانوادگی خوبی است. اگر بی نظمی ها و  تنبلی های او کم و محدود است، می توانید او را برای زندگی مشترک مردی موجه بدانید. اما توجه داشته باشید که شما نمی توانید مانند یک خانم خانه دار 50 سال پیش همه عمر و زندگی خود را صرف برداشتن جوراب های کثیف و وسایل پراکنده او در وسط اتاق کنید.

مهم نیست که تا چه حد عاشق او هستید. اگر همسر شما  بلد است که با ماشین لباس شویی کارکند و وقت بیرون گذاشتن زباله ها را می داند، درآن صورت شما در ارتباط با او بر سرنظم و مسئولیت پذیری مشکلی ندارید. در غیر این صورت  زیاد امیدوار نباشید که او مرد آرزوهای شما باشد. واگر احیانا او تربیت خوبی ندارد و می خواهید حتما با او پیوند ازدواج داشته باشید توجه کنید که باید روش سنجیده ای در ارتباط با او در پیش گیرید.

4-  به زنها احترام می گذارد: به رفتار او در ارتباط با خانم ها دقت کنید. آیا او با احترام با خانم ها رفتارمی کند؟ رفتاری که همسر شما با خانم هایی از اطرافیان خود مانند مادر یا خواهرش دارد، راه خوبی برای پی بردن به شخصیت اصلی او می باشد. در دفعات بعدی که او با مادر، خواهر یا سایر وابستگان مؤنثش همراه است، دقت کنید که او با آنها چگونه برخورد می کند. آیا اوعقاید آنها را به صرف این که از طرف یک زن ابراز می شود، رد می کند  و آنها را مجبور می کند که حرف او را قبول کنند یا اینکه برعکس  با نرمی و با جوانمردی و نیز محترمانه با آنها و نظرات شان برخورد  می کند. شاید ازدواج کردن  با کسی که برای “زن بودن شما” ارزشی قائل نیست،  مناسب نباشد .

5 – او حامی و مشوق شماست: در شرایط بحرانی هنگامی که شما نیاز به حمایت و تشویق همراه تان در زندگی دارید، باید این مرد به شما و این نیاز شما اهمیت بدهد. باید ببینید که او برای  پیدا کردن راهی برای کمک به شما چقدر تلاش می کند. آیا او فقط به کارها و مشغولیت های  خودش اهمیت می دهد؟ به عبارت دیگر آیا  اصولا شما هم در اولویت کارهای او قرار دارید؟

ازدواج یعنی اینکه زن و شوهر در شرایط بحرانی و متلاطم زندگی، یکدیگر را حمایت کنند. مردی که به دغدغه های شما توجه می کند، برای فهم موقعیت های سخت  شما تلاش می کند، در هنگام احساس ضعف به شما  راه پیشنهاد می دهد و از شما  حمایت می کند، این شخص دقیقاً همان کسی است که برای تشکیل زندگی مشترک شما به دنبالش هستید وبه  او نیاز دارید.

6-  خانواده و دوستان  شما او را تصدیق می کنند: هنگامی که برای شما یک موقعیت ازدواج پیش می آید، مهم است که افراد خانواده و دوستان نزدیک  شما با قاطعیت او را تأیید و تمجید کنند. نقطه نظر مثبت آنها نسبت به این مرد سبب یک تعامل خوب و زیبا با او از طرف آنها می شود.

اگر آنها با انتخاب  شما مشکل داشته باشند ، برای شما جای نگرانی خواهد بود. برعکس اگر فکر کنند که او مرد فوق العاده ای است،  باید این را به عنوان یک نشانه خوب در نظر داشته باشید. آنها مهر تأییدیه بر انتخاب شما نمی زنند مگر این که متقاعد شوند که حقیقتا  او یک فرد شایسته شماست.

8-  رفتار او با شما خوب است: باید روشن شود که این مرد با شما چه رفتاری دارد. هرچند که رفتار او با دیگران هم برای شما مهم است، اما از همه مهمتر این است که با خود شما درست رفتارکند. این به آن معنا نیست که او  باید هر روز برای شما کادوهای گران قیمت بخرد. منظور این است که او در خلوت و در میان جمع  با شما رفتاری درست داشته باشد . اگر او دائما در پی بحث و جدل با شماست، باید بیشتر احتیاط کنید. البته بحث و بگومگو کردن همیشه بد نیست و صرف این رفتار نمی تواند دلیل بر بدی یک فرد باشد. می دانیم که حتی بعضی از این بحث ها و بگو مگوهای می تواند مفید باشد. اما اگر شما احساس کردید که او همیشه به دنبال گفتن حرف های نیش دار و تلخ و گزنده به شماست و یا مدام شما را در چشم دیگران تحقیر می کند،  به طور جدی فکر کنید که آیا او مرد مناسبی برای زندگی مشترک هست یا نه؟

9-  او محرم وامین است:   شما باید بتوانید به مردی که انتخاب می کنید، در برنامه ریزی زندگی اعتماد کنید. او نه تنها باید مرد  وفاداری باشد، بلکه باید  در موارد مختلف مثل کار و شغل و درآمدش با شما صادق باشد. اگر او چیزمهمی را از گذشته خود از شما پنهان کرده یا یک وعده دروغ داده است، بنا براین ازدواج به عنوان مهم ترین وعده هم می تواند دچار اشکال شود. دراین صورت باید دراینکه می توانید  100 درصد به او مطمئن باشید،  احتیاط کنید. البته همه ما گذشته ای داریم و کارهایی انجام داده ایم که ممکن است که از بابت بعضی از آنها به خود نبالیم. فقط گذشته و بعضی از اشتباهات نباید مبنای قضاوت باشد، اما دقت و احتیاط هم در این گونه موارد لازم است.

10 – او حس مسئولیت پذیری دارد:احساس مسئولیت پذیری یکی از اولین  ویژگی هایی که باید در مرد باشد. مردی که وقتی می داند مورد اعتماد واقع شده، شما و دیگران را ناامید و مأیوس نمی کند، آدم  با ارزشی است.  مردی که به جای پس انداز کردن همه پول هایش، گاهی از آن خرج هم می کند، می تواند برای ازدواج کردن قابل اعتماد باشد. او  مردیست که از خود مایه می گذارد و یک تنبل و از زیر کار در رو نیست و مقید است که  برای محیطی که در آن  زندگی می کند، کاری انجام  دهد. او باید چشم انداز روشنی از زندگی آینده برای شما ترسیم کند که جذاب باشد. او باید با زمانی که در خانه پدر ومادرش زندگی می کرد و تنها به فعالیت های مورد علاقه خودش می پرداخت، فرق داشته باشد.

 /انتهای متن/

نمایش نظرات (253)