پوشیدن حجاب مرا به یک سوژه رسانه‌ای تبدیل کرده است

تنها وزیر زن در مراکش گفت پوشیدن حجاب او را به یک سوژه رسانه‌ای تبدیل کرده است، چرا که او پوشش روسری را برای خود برگزیده است.

0

سرویس خبر به دخت/

وزیر ارتقای اجتماعی و خانوادگی زنان در مراکش (بَسیما الحَقاوی) مدعی شده وقتی در ۳ ژانویه ۲۰۱۲ تصدی این وزارت را برعهده گرفت، رسانه‌ها تلاش کردند تا با اخبار و اطلاعات غلط اعتبار وی را زیر سوال ببرند. یکی از این موارد داشتن همسر دوم برای شوهر وی بود که حقاوی آن را رد کرد.

وی در مصاحبه‌ای به مجله فرانسه زبان مراکش (تیلکیل) گفته كه  رسانه‌ها با حمله به من بیاناتی را به من نسبت می‌دهند، که من آن‌ها را اصلا به زبان نیاورده‌ام.

این بدان علت است که من یک زن محجبه در پارلمان هستم و فکر می‌کنم همین مسئله افرادی را که سعی بر زیر سوال بردن اعتبارم دارند به فعالیت بیشتری واداشته است.

 این وزیر ۵۲ ساله مراکشی گفت: وی به خبرنگاران احترام می‌گذارد، اما گزارشات برخی از ایشان را که چاپ شده تایید نمی‌کند.

از آن‌جایی که من تنها وزیر زن هستم، توجه بیشتری را نسبت به سایرین به خودم جلب می‌کنم.

تنها وزیر زن مراکش خواستار حفظ حریم حقوقی زنان است. وی یکی از اهداف خود را تغییر ماده قانونی ۴۵۷ حقوق کیفری مراکش خواند که در آن به متجاوز به عنف اجازه می‌دهد تا با قربانی خود ازدواج کند و بدین ترتیب متجاوز از پیگرد قانونی تبرئه می‌شود.

سال گذشته دادگاهی در مراکش به یک متجاوز اجازه داد تا با قربانی‌اش دختری ۱۶ ساله به نام (امینه فیلالی) برای حفظ آبروی خانواده‌اش ازدواج کند. حکم پرونده فیلالی که بعد از چندی منجر به خودکشی وی شد، موجی از خشم و انزجار در کشور ایجاد کرد که متعاقب آن فعالان خواستار تغییر در مواد حقوق کیفری در مراکش شدند.

الحقاوی اشاره کرد که: «یک متجاوز جایش در زندان است و نه جایی دیگر».

الحقاوی طرفدار حزب عدالت و توسعه است که از ۲۹ نوامبر ۲۰۱۱ حزب قانونگذار در مراکش شد، این حزب بر دموکراسی اسلامی تاکید می‌کند.

منبع : زنان‌پرس / انتهای متن/

درج نظر