باتوم، جواب اعتراض دختر بی‌دفاع بحرینی

فیلم جدیدی که از تظاهرات روز جمعه مردم بحرین منتشر شده، گوشه‌ای از برخورد وحشیانه نیروهای امنیتی رژیم آل‌خلیفه با مخالفان را نمایش می‌دهد.

0

سرویس خبر به دخت/

شهر منامه و مناطق اطراف آن روز جمعه شاهد برگزاری تظاهرات با عنوان «پیش به سوی منامه در جمعه کرامت» بود.

این تظاهرات در اعتراض به تداوم اقدامات رژیم بحرین علیه تظاهرات‌کنندگان و با تاکید بر ادامه انقلاب صورت گرفت. تظاهرات‌کنندگان علیه رژیم بحرین شعار داده و اشغالگری رژیم سعودی در کشورشان را محکوم کردند.

این تظاهرات نیز مشابه دیگر تظاهرات‌های مردم بحرین با برخورد شدید نیروهای امنیتی روبرو شد. نیروهای آل خلیفه با حضور گسترده در خیابان‌های منامه اقدام به سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم کردند.

یکی از معدود تصاویری که از این تظاهرات منتشر شده، گوشه‌ای از برخوردهای خشن و وحشیانه مأموران امنیتی رژیم‌ آل خلیفه با معترضان را نشان می‌دهد. در این فیلم مأموران امنیتی دختر جوانی را مورد ضرب و شتم قرار داده و او را بازداشت می‌کنند.

این اولین بار نیست که چنین تصاویری از برخورد رژیم آل‌خلیفه با مردم این کشور منتشر می‌شود. این برخوردها هرچند که با سکوت رسانه‌ها و دولت‌های غربی روبرو شده، اما گاهی اعتراض مجامع جهانی را نیز به همراه داشته است.

سازمان عفو بین‌الملل از جمله سازمان‌هایی است که تاکنون در چندین گزارش خود از سرکوبگری رژیم آل‌خلیفه انتقاد کرده و خواستار تغییر این روند شده است.

در مقابل حاکم بحرین چندین بار وعده اصلاحات داده است، اما گزارش‌های حقوق بشری، تصاویر و اخباری که از داخل بحرین منتشر می‌شود، از دروغین بودن این وعده‌ها حکایت دارد.

منبع:فارس/ انتهای متن/

درج نظر