شکر شیرین نیست

شکر و قند از محصولات لا ینفک آشپز خانه اند.برای شیرین کردن هر نوشیدنی و یا درست کردن هر شیرینی کمتر سراغ عسل و شیره و خرما و …می رویم. بیشترما از مضرات قند و شکر که از یک خانواده هستند نمی دانیم. این مطلب شما را تا حدودی با مضرات این فراورده آشنا می کند.

0

سرویس تغذیه به دخت/

لازم به توضیح است بدن به مواد قندی نیاز دارد اما نه قند و شکر مصنوعی. نکته دیگر در این مطلب اگر از شکر نام برده شده منظور مواد غذایی است که با این فراورده درست می شوند. از کیک وبیسکوست و آب میوه های مصنوعی و شکلات گرفته تا نوشابه گاز دارو شکرداخل شکرپاش و قطعات قند در قندان. پس کمتر شیرینی مصرف کنید تا سالم باشید.

آیا می دانید؛ شکر سیستم ایمنی بدن را از کار می اندازد. پس از هر بار مصرف محصولات شکردار، گلبولهای سفید بدن (نوتروفیلها) از کار می افتند و تا ۲ الی ۵ ساعت بدن کاملا آماده آلوده شدن به هر نوع ویروس یا باکتری خواهد بود. طبق تحقیقات پس از هر بار خوردن چیزی شیرین سیستم ایمنی بدن تا ۷۵٪ کارایی خود را از دست می دهد و این دقیقا بهترین زمان برای فعال شدن میکروبها و ویروسها است.

آیا می دانید؛ شکر تعادل مواد معدنی بدن را بر هم می ریزد. زیرا،شکر ماده ای است فاقد ویتامین- فاقد مواد معدنی و فاقد فیبر. شکر ماده ای زائد است که بدن انسان قادر به هضم و جذب آن نیست از این رو برای اینکه ساختار ملکولی شکر شکسته شود بدن مجبور است از مواد معدنی محلول در بدن مصرف کند تا بتواند شکر را هضم کند . در نتیجه تعادل عناصر معدنی مثل کلسیم- منیزیوم – پتاسیم – سدیم و… را بر هم می ریزد.

آیا می دانید؛ شکر سبب ترشح بیش از اندازه هورمون آدرنالین در بدن می شود. احساس اضطراب بیش از اندازه – آشفتگی و بد خلقی از نتایج مصرف آن است.

آیا می دانید؛ شکر سبب بی حوصلگی است و کسانی که شکر زیاد مصرف می کنند به هیچ عنوان میلی به ورزش کردن و فعالیت های بدنی ندارند.

آیا می دانید؛ برخلاف آنچه پزشکان به شما می گویند خوردن چیزهای چرب تری گلیسیرید را بالا نمی برد، بلکه این خوردن شکر است که تری گلیسیرید را بالا می برد !

آیا می دانید؛ شکر به کلیه ها آسیب می زندو یکی ازعوامل سنگ مثانه مصرف شکر است.

آیا می دانید؛ بر خلاف تصور همگان این شکر است که کلسترول بد خون LDL را به شدت بالا می برد و کلسترول خوب را پایین می آورد و در کل سبب بالا رفتن کلسترول می شود. این روغن حیوانی نیست که کلسترول را بالا می برد.

آیا می دانید؛ شکر مقدار عناصر کروم و مس بدن را کاهش می دهد.

آیا می دانید؛ شکر در جذب شدن کلسیم و منیزیوم اختلال ایجاد می کند. یعنی اگر لیوان شیر خود را با کیک یا شکلات میل می کنید هیچ کلسیمی در استخوانهای شما ذخیره نخواهد شد!

آیا می دانید؛ شکر مقدار گلوکز خون را بی جهت افزایش می دهد.

آیا می دانید؛ شکر باعث ترش کردن معده است. برخلاف تصور عامه که وقتی ترش می کنند چیزی شیرین می خورند تا آن را رفع کند!

آیا می دانید؛ پیر شدن زود هنگام بدن – سفید شدن موها و چین و چروک پوست به دلیل مصرف خوراکیهای شیرین است .

آیا می دانید؛ شکر عامل اصلی چاق شدن است.

آیا می دانید؛ شکر عامل آرتروز مفاصل است. کسانی که آرتروز دارند و مواد شیرین زیاد می خورند روز به روز بدتر می شوند.

آیا می دانید؛ شکر عامل اصلی پوکی استخوان است. چگونه؟ شکر ماده ای زائد است که فاقد هر گونه ویتامین یا مواد معدنی است و بدن قادر به هضم و جذب آن نیست. از این رو سلولها مجبور هستند برای شکستن ملکولهای شکر از املاح کلسیم و منیزیوم ذخیره در استخوانها استفاده کنند. هر چه بیشتر چیزهای شیرین مصرف شود کلسیم بیشتری از استخوانها خارج شده و در فرایند هضم شکر مصرف می شود. در نهایت استخوانها بعد از چند سال پوک می شوند. دلیل اصلی خرابی دندانها نیز همین است. کلسیم از دندانها استخراج شده و دندان به مرور پوسیده و خراب می شود.

آیا می دانید؛ شکر آب بذاق دهان را اسیدی می کند که برای دندانها ضرر دارد.

آیا می دانید؛ شکر میزان ترشح هورمون رشد را کم می کند.

آیا می دانید؛ شکر ساختار پروتئین ها را به هم می ریزد در نتیجه بدن قادر به جذب آنها نخواهد بود.

آیا می دانید؛ آلرژی به غذاهای گوناگون نتیجه مصرف شکر است.

آیا می دانید؛ ایجاد اگزما در بعضی کودکان از عواقب مصرف شکر است.

آیا می دانید؛ شکر سبب تولید رادیکالهای آزاد در خون و افزایش ریسک سرطان است.

آیا می دانید؛ شکر فعالیت هورمونها را بر هم میزند.

آیا می دانید؛ مصرف شکر انعطاف پذیری ماهیچه ها و اندام بدن را کم می کند به طوری که با کوچکترین حرکت ورزشی عضلات منقبض می شوند و درد می گیرند.

آیا می دانید؛ شکر مقدار چربی کبد را زیاد می کند.

آیا می دانید؛ اختلال در کار پانکراس از اثرات شکر است.

آیا می دانید؛ عامل یبوست و خشکی روده شکر است.

آیا می دانید؛ شکر امواج مغزی دلتا- آلفا و تتا را زیاد می کند که در نتیجه این افزایش قدرت تمرکز و تصمیم گیری در انسان از بین می رود.

آیا می دانید؛ عامل اصلی افسردگی شکر است. مردم عامی تصور می کنند با خوردن چیزی شیرین روحیه شان شاد خواهد شد در حالیکه کاملا بر عکس است. شادی حاصل از خوردن شیرینی به خاطر اعتیادی است که به آن دارید و با خوردن آن آرامش می یابید اما در روحیه و امواج مغزی شما اثر متضاد دارد.

آیا می دانید؛ وحشتناکترین بیماری قرن یعنی آلزایمر که با حواس پرتی های کوچک شروع می شود بر اثر مصرف شکر به وجود می آید. این به آن معناست که تا ۲۵ سال دیگر نیمی از جمعیت میانسال کره زمین آلزایمر خواهند داشت و مرگ زجرآوری در انتظارشان است.

/ انتهای متن/

درج نظر