۲ هزار خانوار دارای ۲ معلول خانه‌دار شدند

معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: ۱۱ هزار خانواده دارای ۲ معلول و بیشتر در کشور وجود دارد که از این تعداد ۲ هزار خانوار دارای مسکن شده‌اند.

0

به گزارش به دخت به نقل از شهر فردا، هادی درفشی اظهار داشت: احداث واحدهای مسکونی برای خانواده‌های دارای 2 معلول براساس تفاهم‌نامه میان سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن در دستور کار دولت یازدهم قرار گرفت که تاکنون 3 هزار و 600 خانواده روستایی دارای 2 معلول در کشور شناسایی شده‌اند. 

 
وی با بیان اینکه 11 هزار خانواده دارای 2 معلول و بیشتر در کشور وجود دارد که از این تعداد 2 هزار خانوار دارای مسکن شده‌اند، بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده تلاش می‌شود تا سال آینده هیچ خانواده دارای 2 معلول روستایی در کشور بدون مسکن و یا بد مسکن نباشد.
 
معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در ادامه  افزود: از دیگر اولویت‌های بنیاد مسکن در سال جاری تهیه و اجرای طرح هادی در روستاها  است، تاکنون در بیش از  40 درصد روستاهای کشور طرح هادی اجرا شده و امسال تهیه و اجرای طرح در سایر روستاها در جریان است.
 
درفشی اضافه کرد : از مجموع 39 هزار روستای بالای 20 خانوار کشور، تاکنون طرح هادی در بیش از 15 هزار و 800 روستا اجرا شده است.
 
به گفته معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور سالانه 30 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی روستایی در کشور مورد نیاز است،  3 هزار و 500 کیلومتر از معابر روستایی کشور در 1.5 سال گذشته با بیش از 25 میلیون متر مربع آسفالت و قیر رایگان نوسازی و بهسازی شده است. 
 
درفشی  توجه خاص به توسعه و عمران روستایی را از رویکردهای مهم دولت دانست و گفت: از جمله اقدمات دولت در این زمینه اختصاص قیر رایگان برای مناطق روستایی، تشکیل معاونت توسعه روستایی در زیرمجموعه معاونت ریاست جمهوری و تشکیل کارگروه توسعه روستایی در استان‌ها بوده است.
 
وی بر لزوم تامین معیشت در مناطق روستایی تاکید کرد و با تاکید بر  تدوین لایحه تخصیص 15 میلیارد ریال اعتبار برای اشتغالزایی در مناطق روستایی، گفت: ایمن‌سازی و ساماندهی بافت روستایی و نوسازی سالانه 200 هزار مسکن روستایی، بازنگری طرح‌های هادی گذشته و بهسازی محیط روستایی را از جمله اقدامات در دست انجام بنیاد مسکن در سال جاری است.
 
درفشی همچنین اجرای طرح های بهسازی و مقاوم سازی مناطق روستایی را برگ زرینی در کارنامه بنیاد مسکن دانست و گفت با اشاره به حادثه خیزبودن کشور و وقوع زلزله های متعدد در سال‌های مختلف، گفت: با اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی از سال 84 تاکنون شمار واحدهای مسکونی روستایی مقاوم از هفت به 40 درصد افزایش یافته است. 
 
وی افزود: بر اساس طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی سالانه باید 200 هزار واحد مسکونی در کشور مقاوم‌سازی شود که از سال 84 تاکنون یک میلیون و 750 هزار واحد انعقاد قرارداد و یک میلیون و 575 هزار واحد مقاوم‌سازی شده است. 
 
درفشی اظهار داشت: در زمان حاضر مقاوم‌سازی 200 هزار واحد مسکونی روستایی در دست اجراست و 350 هزار واحد مسکونی نیز در سطح کشور بازسازی شده است. 
 
معاون بنیاد مسکن کشور افزود: قبل از اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی نیز با اجرای طرح بهسازی مسکن روستایی از سال 74 تا 84 تنها 200 هزار واحد مسکونی در کشور بهسازی شده بود.
/انتهای متن/
درج نظر