یادداشت معاون رییس جمهور به یاد استاد مرحوم آیینه‌وند

یادش بخیر هر زمان نیاز به تبیین جایگاه زن در تاریخ اسلام پیدا می‌کردیم به استاد بزرگ مرحوم آیینه‌وند پناه می‌آوردیم، روحشان شاد و راهشان پررهرو باد.

0

شهیندخت مولاوردی در صفحه شخصی خود درفیس‌بوک نوشت:

خبرکوتاه بود: دکتر صادق آیینه‌وند درگذشت. کمابیش در جریان بیماریش بودیم؛ اما تصور نمی‌کردیم به این زودی‌ها این استاد ارجمند را از دست بدهیم. دو هفته قبل جلسه برنامه‌ریزی دومین همایش ملی اعتدال با موضوع اعتدال، زنان و توسعه را داشتیم و مصوب کردیم استاد آیینه‌وند طبق روال اولین همایش ملی اعتدال یکی از اعضای شورای راهبردی دومین همایش هم باشد و اینک در کمال ناباوری و قبل از برگزاری جلسه شورای راهبردی استاد را در کنار خود نداریم.

دکتر آیینه‌وند رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، عضو هیئت امنای مؤسسه مطالعات و تحقیقات زنان، چهره ماندگار تاریخ، استاد تاریخ اسلام، دانش‌آموخته دکترای تاریخ اسلام از دانشگاه القدیس یوسف لبنان و استاد دانشگاه تربیت مدرس بود. از او حدود ۱۰۰ مقاله و ۳۳ ترجمه و تألیف به یادگار مانده است.

دکتر آیینه‌وند در ۱۶ دی ۱۳۹۲، چند ماه پس از آغاز کار دولت یازدهم طی حکمی به عنوان رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منصوب شد. وی همچنین به عنوان عضو هیئت علمی نمونه کشوری، چهره فرهیخته استان همدان و چهره ماندگار در سال ۱۳۸۵ انتخاب شده بود.

یادش بخیر هر زمان نیاز به تبیین جایگاه زن در تاریخ اسلام پیدا می‌کردیم به این استاد بزرگ پناه می‌آوردیم، روحشان شاد و راهشان پررهرو باد.

/انتهای متن/

درج نظر