گام های موثری دردولت یازدهم برای ارتقای جایگاه زنان درجامعه برداشته شده است

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با حضور در نمایشگاه هنر تدبیر گفت: گام های موثری در دولت یازدهم برای ارتقای جایگاه زنان در جامعه برداشته شده است.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، شهیندخت مولاوردی شامگاه دوشنبه از نمایشگاه دستاوردهای دولت با عنوان «هنر تدبیر» بازدید و در جمع خبرنگاران درباره دستاوردهای دولت یازدهم درحوزه زنان اظهارکرد: با توجه به وضعیت تحویل داده شده حوزه زنان به دولت یازدهم تمام سعی و تلاش خود را برای ارتقای جایگاه زنان و خانواده به کار بسته و گام های موثری برداشته ایم.
وی با بیان اینکه با برگزاری نشست های هم اندیشی و بررسی های کارشناسان این حوزه سعی کردیم حساسیت های لازم نسبت به مسایل و آسیب های اجتماعی زنان ایجاد کنیم، افزود: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده تا حدود زیادی در این مسیر موفق بودیم.
وی درباره واگذاری 30 میلیارد ریال از اعتبارات معاونت زنان و ریاست جمهوری به سازمان بهزیستی اظهارکرد: با توجه به تفاهم نامه حوزه زنان با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که بهزیستی نیز از سازمان های وابسته این وزارتخانه است مقرر شد این بودجه در زمینه توسعه مرکز توانمندسازی زنان بهبود یافته و زنان سرپرست خانوار در این سازمان هزینه شود.
مولاوردی به برنامه های حوزه زنان درباره آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: آسیب های اجتماعی ١٧ تا ١٨ دستگاه متولی دارد که مطابق برنامه پنجم توسعه و ماده ٢٣٠ ایجاد همکاری، هم افزایی و هماهنگی بین بخشی برعهده معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری است.
وی تصریح کرد: حوزه زنان و خانواده ریاست جمهوری از برنامه های ارائه شده توسط سازمانهای مردم حمایت کرده و حتی با مشارکت در برگزاری همایش ها و نشست ها درمراکز علمی و دانشگاهی سعی کرده در این زمینه گام بردارد.
مولاوردی با انتقاد از اینکه در نمایشگاه «هنر تدبیر» عکسی از دستاوردهای حوزه زنان ارائه نشده است گفت: این نمایشگاه سعی کرده خیلی گذرا دستاوردهای دولت یازدهم را به بازدیدکنندگان نمایش دهد.
نمایشگاه «هنر تدبیر» که دستاوردهای دولت یازدهم را به صورت تصویر، اینفوگرافی، فیلم و چیدمان با رویکرد مفهومی نمایش می دهد، ازسوی موسسه توسعه هنرهای معاصر از ۱۰ مهرماه در فضای باز تالار وحدت آغاز شده و تا ۱۷مهرماه ادامه داد.

/انتهای متن/

درج نظر