کودکانه های شکوه قاسم نیا منتشر شد

«اتل متل این گلمه، عشق منه خوشگلمه»، مجموعه ۱۸۰ شعر کودکانه از شکوه قاسم نیا برای مادران و فرزندان است تا مادر بخواند و کودک گوش کند.

0
به گزارش به دخت به نقل از مهر، در این کتاب ۱۸۰ شعر و تصویر کودکانه آمده؛ شکوه قاسم نیا، شاعر شعرها در ابتدای کتاب و در قالب «چند کلمه با مادران»   آورده: «مادر مهربان! این کتاب برای تو و فرزند توست؛ برای هر دویتان! تو ورق می‌زنی و او تماشا می‌کند. تو می‌خوانی و او گوش می‌کند. او گوش می‌دهد و یاد می‌گیرد، تو هم یاد می‌گیری که به او گوش بدهی… کودک تو به زمزمه مادرانه ات گوش می سپارد و تصویر خود را در عکس ها جست و جو می کند.»

در اغلب صفحات این کتاب مصور، فضاهایی خالی برای چسباندن عکس کودکان در نظر گرفته شده است و به خانواده‌های جوان، این امکان را می دهد تا لحظه‌های مختلف زندگی فرزند تازه متولد شده‌ خود را در کنار اشعاری از قاسم نیا ثبت کنند.

شاعر این مجموعه همچنین گفته: «شاید با نگاه اول به اشعار این مجموعه و تصاویر به کار رفته در آن، فکر کنید این کتاب تنها برای نوزادان تالیف شده اما واقعیت این است که مادران هم در زمان سروده شدن این اشعار، مورد توجه شاعر کتاب قرار داشته‌اند. به عبارتی دیگر، این کتاب مخاطبانی از ۲ گروه سنی دارد، نوزاد که زمان چندانی از ورودش به این دنیا نمی‌گذرد و از طرفی دیگر، مادری که اشعار را از زبان خود برای فرزندش می‌خواند.»

دریکی از شعرهای این کتاب می‌خوانیم: «وای، خدا مرگم بده/ دندونامو کی برده؟ چی گفتی هان، مامان جون؟ / گفتی که موشه خورده؟»

یا: «من می‌دونم کجایی/ پیش فرشته‌هایی/ یادت باشه/ خودت هم فرشته خدایی»

کتاب «اتل متل این گلمه، عشق منه خوشگلمه» با شمارگان هزارو ۶۵۰ نسخه و قیمت ۱۸ هزار تومان از سوی انتشارات قدیانی(کتاب های بنفشه) منتشر شده است.

اتل متل این گلمه

 

 

 

 

 

 

 

درج نظر