کوثر، تقدیر خدا بود از  ایثار های خدیجه(س)

مدیر مدرسه علمیه حضرت فاطمه(س) گفت: به خاطر ایثار و از خودگذشتگی‌های حضرت خدیجه (س) برای اسلام، خداوند متعال مدال افتخار مادری حضرت زهرا (س) را به ایشان عطا کرد.

0

طاهره جان نثاري مدیر مدرسه علمیه حضرت فاطمه(س)  درباره شخصیت و فضائل اخلاقی حضرت خدیجه (س) گفت: در نگاهی به سیر تاریخی زندگی حضرت خدیجه (س) شاهد هستید که این بزرگوار پیش از آن که همسر پیامبر (ص) شوند به عنوان یک زن عفیف، پاک و طاهر شناخته می‌شدند.

وی افزود: ایشان در دوران جاهلیت آگاهی کاملی نسبت معامله و تجارت داشتند به میزانی که در این مسیر  هیچگاه از درستکاری تخطی نکرده و مراقب حال تمامی زیردستان خود بودند.

 

ارجحیت فضائل اخلاقی در نزد حضرت خدیجه (س)

جان ثاری با اشاره به اینکه حضرت خدیجه (س) برای ازدواج با پیامبر (ص) ملاک و معیارهای مرسوم دوران جاهلیت را زیر پا گذاشتند، عنوان کرد: ایشان با ازدواج خود با حضرت محمد (ص) بر همه ملاکهایی همچون یتیم نبودن یا ثروتمند بودن خواستگاران خط بطلان کشیدند و به ویژگی های اخلاقی و ایمانی پیامبر(ص) تکیه کردند، در واقع بهره های اخلاقی و معنوی برایشان ارجحیت داشت.

 

ایثار و همراهی در زندگی مشترک

مدیر مدرسه علمیه حضرت فاطمه(س) گفت: حضرت خدیجه (س) در ازدواجشان با پیامبر اکرم (ص)  هیچ گاه برتری داشتن از لحاظ مالی، خانوادگی با منطقه مسکونی و …. را در زندگی مشترک شان به رخ  رسول اکرم (ص) نکشیدند حتی آنقدر با پیامبر اکرم (ص) همراه و همدل شدند که تمامی اموال و ثروت شان را جهت اشاعه دین اسلام  در اختیار ایشان گذاشتند.

 

اعطای خیر کثیر

وی خاطر نشان کرد: تمامی این ایثارها و از خودگذشتگی ها حضرت خدیجه (س) سبب این شد که خداوند متعال که خودش والاترین ایثارگر است در مورد حضرت خدیجه (س) ایثار شایسته و بهتری را نشان دهد که همان عنایت خیر کثیر یعنی حضرت زهرا (س) به حضرت خدیجه (س) بود. 

منبع: پایگاه خبری و تحلیلی طنین یاس

/انتهای متن/

 

درج نظر