کنگره امریکا برای کنترل سلاح گرم کاری می کند؟

خبر ویژه: با حادثه تلخی که اخیرا در ایالت فلوریدای امریکا روی داد، در حال حاضر این سوال در افکارعمومی امریکا بقوت مطرح است که آیا پس از سانحه تیراندازی فلوریدا، دولت آمریکا عزمی جدی برای پرداختن به موضوع کنترل سلاح گرم در جامعه امریکا خواهد داشت؟

0

کشتار دسته جمعی روز چهارشنبه در پارک لند فلوریدا واکنش های احزاب سیاسی را به دنبال داشت.

مردم آمریکا مدت هاست که در کشور خود شاهد چنین حوادثی هستند؛ حوادثی که برای دورماندن از عواقب ناگوارش کاری نمی توانند بکنند جز دعا  کردن.

هنوز زمان زیادی از کشتار دسته جمعی شش ماه پیش در امریکا نمی گذرد .  در آن کشتار هم متاسفانه حدود 100 نفر جان خود را از دست دادند . اینک با روی دادن حادثه پارک لند  دوباره خاطره آن کشتارفجیع در اذهان زنده شد.

ریک اسکات سخنگوی دولت فلوریدا معتقد است  افرادی که ناراحتی روحی- روانی دارند نباید اجازه خرید سلاح گرم را داشته باشند.

دولت سابق آمریکا در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما گفته بود که برای حمل اسلحه در آمریکا باید محدودیت هایی وجود داشته باشد.

شب گذشته مردم مقیم فلوریدا در حالی که شمع هایی روشن در دست داشتند، برای احترام و یادبود قربانی ها در پارک لند شب زنده داری کردند و با سر دادن سرودی با مضمونی شبیه به این “سلاح گرم باید ممنوع شود” از دولت ترامپ خواستار ممنوعیت خرید اسلحه شدند.

با وجود خشم مردم از  حادثه تیر اندازی اخیر که هنوز جریان آن داغ است، خیلی ساده لوحانه به نظر می رسد که باور کنیم اقداماتی برای  کنترل سلاح گرم به عنوان مورد  مهم و ضروری در کنگره به تصویب برسد.

منبع: یاهو

/انتهای متن/

درج نظر