کمیسیون بانوان به کمیسیون‎های شورای شهر گرگان افزوده شد

کمیسیون بانوان در یکصد و هفتاد و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان به کمیسیون‎های این شورا افزوده شد.

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس از گرگان، طی ماه‎های گذشته موضوع تشکیل کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر گرگان از سوی زهرا نورا تنها عضو بانوی این شورا مطرح شده بود.

در این مدت موافقت‎ها و مخالفت‎های گوناگونی در این خصوص از سوی اعضای شورا مطرح شد اما شنبه شب در یکصد و هفتاد و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر گرگان و به مناسبت فرا رسیدن سالروز زن، پس از اجماع اعضای شورای شهر گرگان، کمیسیون بانوان با رای قاطع تمامی اعضای حاضر در جلسه به مجموع کمیسیون‎های این شورا اضافه شد.

بر این اساس در جلسه‎ای دیگر که به صورت غیرعلنی برگزار می‎شود، اعضای و رئیس این کمیسیون انتخاب شده و پس از آن، کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر گرگان فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز خواهد کرد.

تشکیل کمیسیون بانوان حرکتی نمادین نباشد

تنها عضو بانوی شورای اسلامی شهر گرگان در این جلسه و قبل از تصویب این لایحه اظهار کرد: یکی از نکات مورد نظر در مطرح کردن تشکیل کمیسیون بانوان در شورای اسلامی شهر گرگان رسیدگی جدی به مسائل و مشکلات مربوط به بانوان شهر گرگان است.

زهرا نورا اضافه کرد: اگر قرار است این کمیسیون به صورت اسمی باشد و مسائل مربوط به آن و مباحث مورد طرح در این کمیسیون مورد توجه اعضای شورا قرار نگیرد، عدم تشکیل این کمیسیون بهتر است.

وی با تقدیر از نیت خوب و پسندیده اعضای شورا و نظر مثبت اعضاء برای تصویب افزوده شدن این کمیسیون در سالروز فرا رسیدن روز زن، خطاب به اعضای حاضر در جلسه تاکید کرد: شما برای نیمی از شهروندان گرگان این کمیسیون را تشکیل می‎دهید و اگر قرار است فقط یک حرکت نمادین در روز زن باشد فایده‎ای ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان متذکر شد: این کمیسیون می‎تواند در خصوص آسیب‎های بانوان و مشکلات آنها در شهر بسیار تاثیرگذار باشد و ما وظیفه داریم مشکلات تمامی اقشار جامعه را بررسی کنیم.

کمیسیون بانوان مختص یک عضو شورا نیست

سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان در خصوص تشکیل این کمیسیون خاطرنشان کرد: ما نماینده همه مردم هستیم و این کمیسیون نیز کمیسیون شورای شهر است و مخصوص یک عضو شورا نیست.

ناصر گرزین تاکید کرد: تقسیم‎بندی زن، مرد و جوان در شورا و بخشی‎نگری در رسیدگی به مسائل اجتماعی به هیچ عنوان درست نیست و به طور قطع زمانی که اعضای شورا به تشکیل این کمیسیون رای می‎دهند باید آن را پشتیبانی کنند.

گرزین در پایان ابراز کرد: اهداف این کمیسیون رسیدگی ویژه به مشکلات بانوان است و این موضوع باید به صورت شورایی دیده شود.

تقدیر از تنها عضو بانوی شورای اسلامی شهر گرگان

بر اساس این گزارش، در حاشیه برگزاری این جلسه از زهرا نورا تنها عضو شورای اسلامی شهر گرگان با اهدای لوح و هدیه تجلیل شد.

همچنین مقرر شد از خبرنگاران بانوی فعال در حوزه شورای اسلامی شهر گرگان که بیشترین حضور را در صحن علنی شورا داشته و اخبار این مجموعه را با دقت، سرعت و صحت بهتری انعکاس داده و در تولید و نشر مصوبات و مسائل شورای شهر گرگان فعالیت محسوس داشتند نیز در جلسه‎ای جداگانه تجلیل شود.

/انتهای متن/

درج نظر