کمتر از یک درصد ازدواج‌ها در کمیته امداد منجر به طلاق می‌شود

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با تأکید بر اهمیت خدمات مشاوره‌ای و روانشناسی در این نهاد گفت: اساسی‌ترین کار امداد خدمات مشاوره‌ای است و این در حالی است که کمتر از یک درصد از ازدواج‌های صورت گرفته در کمیته امداد منجر به طلاق شده است.

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس، سید پرویز فتاح در نخستین کنگره ملی مشاوره، خانواده و توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر که صبح امروز در سالن اجتماعات غدیر کمیته امداد برگزار شد، اظهار داشت: جامعه هدف کمیته امداد از افرادی هستند که بسیار آسیب‌پذیرند و در نتیجه نیاز به حمایت بیشتری دارند.

وی با بیان اینکه اساسی‌ترین کار کمیته امداد ارائه خدمات مشاوره‌ای است، تصریح کرد: بدون تردید اینگونه خدمات هزینه کمتری را برای مجموعه امداد دارد و ما می‌توانیم با این روش به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کنیم.

فتاح خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه جامعه هدف کمیته امداد افرادی آسیب‌پذیرند و مشکلات متعددی را دارند اما این گروه از جامعه انسان‌هایی بزرگ هستند که می‌توانند جامعه را بسازند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: در جامعه هدف امداد دختران و پسران زیادی هستند که از نظر دیانت، شخصیت و لحاظ اجتماعی و همچنین نخبگی شرایط بالایی را دارند و باید این افراد کشف و شناسایی شوند.

وی با بیان اینکه برگزاری هرگونه همایش بی‌نتیجه در این دوره از امداد به هیچ عنوان برگزار نخواهد شد، گفت: امیدواریم برگزاری چنین همایش‌ها و کنگره‌هایی با حضور اساتید و نخبگان حتماً یک جمع‌بندی نهایی داشته باشد.

فتاح اضافه کرد: اگرچه کمیته امداد در بخش مسکن، درمان، بیمه و… حمایت‌های لازم را از جامعه هدف خود انجام می‌دهد اما قطعاً حمایت‌های روانی و اجتماعی و توانمندسازی معنوی و روحی جامعه هدف مهم‌تر و اساسی‌تر است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار امیدواری کرد: مددکاران توجه ویژه‌ای را به موضوع توانمندسازی روحی و روانی جامعه هدف امداد داشته باشند چرا که در این عرصه می‌توان پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای را کرد.

وی ادامه داد:‌ ما خیلی نگران توانمندسازی اقتصادی جامعه هدف نیستیم و اصل بر حمایت معنوی و توانمندسازی روحی و روانی جامعه هدف کمیته امداد است.

فتاح تصریح کرد: در حال حاضر مردم نیکوکار حمایت‌های بسیاری را از جامعه هدف کمیته امداد انجام می‌دهند و هم‌اکنون 208 هزار یتیم تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که 800 هزار حامی از این ایتام حمایت می‌کنند و در واقع به ازای هر یتیم 3 یا 4 حامی وجود دارد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه به اجرای طرح محسنین اشاره کرد و گفت: در این طرح نیز 340 هزار حامی برای حمایت از بچه‌های بدسرپرست آمادگی خود را اعلام کرده‌اند.

وی در ادامه با توجه به رویکرد کمیته امداد در دوره جدید تصریح کرد: قطعاً با ارائه خدمات حمایتی و درمانی و روانشناسی می‌توانیم از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنیم.

فتاح اضافه کرد: خوشبختانه ازدواج‌هایی در کمیته امداد شکل می‌‌گیرد از ازدواج‌های موفق بوده به طوری که کمتر از یک درصد از ازدواج‌هایی که در این نهاد شکل می‌گیرد منجر به طلاق می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود:‌ هم‌اکنون 330 هزار دانش‌آموز، 100 هزار دانشجو و طلبه و 3 هزار نخبه تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که از خدمات مختلف فرهنگی و تحصیلی این نهاد استفاده می‌کنند.

/انتهای متن/

درج نظر