کشف حجاب اجباری زنان مسلمان نیجریه در زندان

یک منبع آگاه نزدیک به جنبش اسلامی نیجریه از کشف حجاب اجباری زنان مسلمان توسط ماموران ارتش نیجریه و غارت طلا و زیورآلات آنها خبر داد.

0

به گزارش به دخت به نقل از مشرق، ساعات اولیه روز یک‌شنبه (22 آذر)، تعدادی از رسانه‌های محلی در نیجریه، از یورش ارتش این کشور به حسینیه بقیه‌الله متعلق به شیعیان نیجریه و جنبش اسلامی و سپس حمله به منزل شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر آن‌ها خبر دادند. در این حملات نظامیان ارتش، صدها نفر از شیعیان نیجریه به شهادت رسیدند.

همسر شیخ زکزاکی که پیش‌تر اخباری درباره شهادت آن‌ها منتشر شد، زنده هستند، اما توسط ارتش ربوده و به نقطه‌ای نامعلوم برده شده‌اند. هم‌چنین تصاویر جدیدی از وضعیت جراحت‌های شیخ زکزاکی و شکنجه وی به دست نیروهای ارتش منتشر شده است.

یک منبع آگاه نزدیک به جنبش اسلامی نیجریه در گفت و گو با خبرنگار مشرق گفت: شاهدان عینی از کشف حجاب اجباری زنان توسط ماموران ارتش نیجریه خبر دادند. این زنان مسلمان طی یورش ماموران ارتش به حسینیه بقیه الله و منزل شیخ زکزاکی و همچنین تظاهرات های مردمی در این کشور در اعتراض به دستگیری رهبر شیعیان نیجریه دستگیر شده بودند.

این منبع آگاه افزود: علاوه بر کشف حجاب اجباری زنان مسلمان در زندان، طلا و زیور آلات آنها نیز توسط ماموران ارتش به غارت رفته است.

این منبع آگاه در ادامه گفت: شایعاتی در رسانه‌های نیجریه مبنی بر احتمال محاکمه شیخ زکزاکی در داداگاه نیجریه منتشر شده شد.

/انتهای متن/

درج نظر