کسب ۱۴ مقام دانشآموزان استثنایی و معلول اصفهانی در مسابقات قرآن و عترت
رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: دانشآموزان معلول و استثنایی این استان تاکنون موفق به کسب ۱۴ مقام در رتبههای کشوری در زمینه مسابقات فرهنگی، هنری، قرآن و عترت و نماز شدهاند.
به گزارش به دخت به نقل از خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، محس الماسی، رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، امروز یکشنبه ۱۴ آذرماه در همایش معلولین در کانون فرهنگی امام خمینی(ره) اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: مهمترین مشکل ما، سامان دهی نیروی انسانی است، اما با وجود بحرانهای زیادی که داشتهایم، تاکنون توانستهایم با کمک دیگران تمام مشکلات را به حداقل برسانیم.
وی با اشاره به تحصیل ۵۴۰۰ نفر دانش آموز در مدارس خاص استان اصفهان، افزود: ۲۳۰۰ دانش آموز از نظر جسمی مشکل دارند و عدهای از دانشآموزان استثنایی نیز در مدارس عادی ادامه تحصیل میدهند.
وی ادامه داد: ۹۳ درصد از این دانش آموزان واجد شرایط تحصیل دانشگاههای مختلف هستند و تاکنون موفق کسب نمره قبولی در دانشگاههای دولتی، پیام نور، آزاد و غیرانتفاعی شدهاند.
الماسی با توجه به کسب رتبه برتر کشوری مرکز اقدام پژوهی معلولین استان اصفهان گفت: در اجرای طرح «سودای بندگی» ۲۱۳۱ نفر از دانشآموزان، آموزش عملی نماز، احکام و وضو را فرا گرفتهاند.
وی با اشاره به برگزاری اجرای طرح«مرجعیت و تقلید» در مدارس ابتدایی دخترانه و متوسطه، گفت: بالغ بر ۲۹۰ نفر دانش آموز در این طرح مشارکت داشتند.
وی با اشاره به افزایش سه مرکز جدید اختلالات یادگیری در استان اصفهان است، افزود: ما باید برای دانشآموزان اتیسم کلاسهایی در فضای ناحیه ۴ و۵ داشته باشیم تا بتوانیم آنها را آموزش دهیم.
رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در زمینه ورزش نیز دانش آموزان معلول و استثنایی این استان، مقام و رتبههای اول کشوری را به دست آوردهاند و در کشتی ناشنوایان نیز، دارای رتبههای جهانی هستند.
وی با اشاره به اینکه دانش آموزان این استان ۱۴ مقام در رتبههای کشوری در زمینه مسابقات فرهنگی، هنری، قرآن و عترت و نماز را کسب کردهاند، گفت: این دانشآموزان ۲۵ مقام دوم و ۱۳ مقام سوم در عرصه کشوری بهدست آوردهاند و در مرحله کشوری اجرای سرود همگانی نیز دانشآموزان اصفهانی موفق به کسب رتبه دوم کشوری شدند.
وی در ادامه افزود: بچههای استثنایی، مشکل ایاب و ذهاب دارند و این موضوع هزینههای زیاد را به خانواده معلول متحمل میکند و این علاوه بر هزینههای تامین دارو و درمان است.
رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه بسیاری از مدارس استثنایی استان در آستانه تخریب بوده و از سال ۹۰ به بعد نیز مدرسه ای به مجموعه ما اضافه نشده است، گفت: ما باید گامهایی در این زمینه برداریم تا بالندگی مدارس استثنایی را به ارمغان آوریم.
رسولی با اشاره به کمبود نیروی متخصص بیان کرد: با توجه به برنامه ریزی بلند مدت باید این کمبود نیرو را جبران کرد، زیرا اکثر نیروهای با تجربه به دلیل بازنشستگی از مجموعه خارج میشوند و نیروهایی که جذب میشوند نیز تخصص لازم برای درک و تعامل با دانش آموز استثنایی ندارند.
/انتهای متن/