شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵

 کربوهیدرات ها هم به لاغری کمک می کند

امروزه هر کسی برای داشتن اندامی موزون و خوش ترکیب از هزاران روش و راه مختلف استفاده می کند؛ در حالی که  که تنها خوش اندام بودن مهم نیست بلکه در کنار آن داشتن زندگی سالم هم اهمیت دارد.

مترجم: مریم گرجی/

کسانی که خیلی مراقب تغذیه خود هستند، به این امر واقفند که کربوهیدرات هاٰ، هم می توانند مفید باشند و هم مضر؛ به همین دلیل باید به میزان مصرف آنها توجه کافی کرد.

هنگامی که بدن شما به انرژی نیاز دارد، کربوهیدرات ها هستند که میزان انرژی لازم برای بدن تان را فراهم می کنند.

اما مواد غذایی که سرشار از کربوهیدرات هستند:

 

۱-آرد گندم نان:

نان سفید بسیار خوشمزه است اما نان سفید تنها آرد تصفیه شده بوده و قطعا اگر آن را با گندم خالص نان مقایسه کنید میزان کالری بالایی دارد. بنابراین طریقه و نحوه مصرف خود را با جایگزین کردن گندم خالص و نان چندغلاتی تغییر دهید.

استفاده از چنین نان هایی به شما این اطمینان خاطر را می دهد که همیشه وزن خود را به همان گونه ای که آرزوی آن را داشته اید، کنترل می کنید.

 

۲-میوه ها:

بله درست فهمیدید میوه هاهم سرشار از کربوهیدراتند.

میوه حاوی فیبرهای قابل حل می باشد. بنابراین میوه ها سالم ترین و بهترین جایگزین برای بسیاری از مواد غذایی ناسالمی هستند که شما قبلا استفاده می کردید.

سیب و پرتقال از جمله مرکباتی هستند که مقدار کالری و کربوهیدرات کمتری دارند.

خرما ،زردآلو،تمشک و کیوی نیز برای بدن مفیدند.

میوه جات شامل آب و فیبر بوده و در واقع خوردن آنها باعث تامین آب مورد نیاز بدن شده و از مصرف آب آشامیدنی اضافی و یا احساس عطش تا حدی جلوگیری می کنند.

 

۳-سبزیجات:

سبزیجات هم مانند میوه ها شامل کربوهیدرات هستند. برای کاهش وزن موثر بوده و بایستی آنها را در فهرست اولیه منابع تامین انرژی و مواد مغذی قرار دهید.

توجه کنید که روزانه چهار میان وعده مختصر شامل سبزیجات پخته شده و یا خام برای یک رژیم غذایی سالم کافی است.

سبزیجاتی مانند خیار، لوبیا سبز، برگ کاهو و اسفناج بسیار سالم و مفیدند.

 

۴-بلوط:

بلوط مخصوصا برای صبحانه جایگزینی سالم برای یک وعده غذایی سرشار از کربوهیدرات به شمار می رود. می توانید بلوط را با میوه و شیر ترکیب کنید و یا به عنوان میان وعده خوشمزه آن را آماده نمایید. بلوط باعث می شود که برای مدت زمان طولانی تری احساس سیری کنید.

 

۵-برنج قهوه ای:

 برنج قهوه ای را به راحتی می توان تهیه کرد و این برنج شامل کربوهیدرات های مفید است.

برنج قهوه ای با وجود آنکه بافت و ترکیبی متفاوت دارد اما مزه آن مانند برنج سفید می باشد و برای وعده های ناهار و شام می توانید از آن استفاده کنید.

برای درست کردن وعده غذایی خوشمزه، برنج قهوه ای را با سبزیجات پخته شده و ترکیبی از سس هایی که دوست دارید مخلوط کنید. برنج قهوه ای برای بیماران دیابتی خوب بوده  و قند خون را کنترل می کند.

 

۶-گندم خالص ماکارونی:

واقعا چه کسی دوست ندارد که ماکارونی بخورد؟ گذشته از مزه خوب و مطبوع آن، ماکارونی سرشار از فیبر است اما به خاطر داشته باشید که زیاده روی در مصرف هر چیزی بد است.

کری گانس متخصص تغذیه و نویسنده مجله می گوید: کربوهیدرات ها سرشار از مواد مغذی، تنها بخشی از یک وعده غذایی متعادل بوده و به معنی یک غذای کامل نیستند. بنابراین بهتر است که به جای حذف کربوهیدرات ها از برنامه غذایی خود، از این موادی که به آنها اشاره شده، استفاده کنید.

 

منبع:یاهو/انتهای متن/

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

کلیه حقوق متعلق به مجتمع رسانه ای اطلس می باشد