کتاب خواندن به خواستگار من کمکی می کند؟

برای این که خواستگار شما مهارت های زندگی را بیاموزد‌ و از جنس زن بیشتر بداند،‌ چه راهی را در نظر می گیرید؟ کتاب خواندن،‌گفت و گو کردن یا …؟ این سوالی است که یکی از کاربران به دخت پرسیده و مشاور به دخت به او پاسخ داده است.

0

سوال:
دختری ۲۳ساله هستم که خواستگاری ۲۹ساله دارم. ایشون هیچگونه مهارت ارتباطی با همسر رو بلد نیستن و تقاضای یادگیری دارند. در واقع به نظر من جنس زن رو نمی شناسند. از شما میخوام به ما کتاب معرفی کنید که جفتمون با هم بخونیم. من خودم مد نظرم کتاب جفت رازهایی درباره زنان و رازهایی درباره ی مردان هستش. اگر این کتاب خوبه که بخونیم در غیر این صورت راهنمایی کنید که اصلا کتاب خوندن میتونه به ایشون کمک کنه؟ چون من خودم مهارت ارتباط با مرد رو آموزش دیدم و کلاس های مهارت های زندگی رو میرم. میخوام ایشون هم توی راه بیان. از من درخواست کمک دارن. لطفا راهنمایی کنید.

 

پاسخ:

با سلام

گفتید خواستگاری دارید که با مهارت های ارتباط با همسر آشنایی ندارند، چطور می توانند این مهارت ها را آموزش ببینند؟

  • قبل از هر چیز اقدام شما را برای راهنمایی خواستن جهت انتخاب درست و داشتن ازدواج موفق تحسین می کنم. من شما را راهنمایی می کنم. ولی توصیه می کنم حتما مشاوره پیش از ازدواج را در برنامه خود قرار دهید.
  • خواندن کتابی که نام بردید یا هر کتاب دیگر و شرکت در کلاس های آموزشی ارتباط با مردان یا ارتباط با زنان برای شما و همسر آینده تان خوب است. ولی ببینید آنچه که در چنین کتاب هایی در مورد زنان و مردان نوشته شده کلی است، ممکن است در مورد بعضی افراد صدق کند ولی در مورد افراد دیگر صدق نکند. چون سوای این که زن و مرد با هم متفاوت هستند. شخصیت هر زن با زن دیگر و هر مرد با مرد دیگری متفاوت است. هر کس شخصیت منحصر به فرد و خصوصیات اخلاقی مثبت و منفی خاص خود را دارد. پس بهتر است فقط به مطالب این کتاب و کلاس ها و.. بسنده نکنید و بخواهید در زندگی مشترک صرفا مطابق آن ها عمل کنید یا انتظار داشته باشید همسر آینده ی شما هم دقیقا همانطور رفتار کند.
  • شما باید همدیگر را تا جایی که امکان دارد بشناسید تا بتوانید طبق این شناخت در زندگی مشترک درست رفتار کنید و ارتباط مؤثری با همسرتان داشته باشید.
  • برای این شناخت، تعریفی از خود بنویسید. این تعریف شامل خصوصیات شخصیتی شما اعم از خصوصیات مثبت و منفی، خواسته ها، علایق و انتظارات شما از دیگران یا همسر آینده و…. است. از آقا پسر هم بخواهید این کار را انجام دهد. همدیگر را در جریان خصوصیات مثبت و منفی، خواسته ها، علایق و انتظارات تان از همسر آینده تان قرار دهید.
  • با توجه به تعریف همدیگر ببینید با کدام خصوصیات اخلاقی طرف مقابل مخالف یا موافقید، در مورد خصوصیات منفی خود و خواستگارتان صحبت کنید. اگر این خصوصیات قابل تغییرند، هر دو سعی کنید آن ها را تغییر دهید.
  • تغییر دادن بعضی از خصوصیات منفی و یاد گرفتن ارتباط مؤثر نیازمند زمان است. بنابر این انتظار نداشته باشید قبل از ازدواج  و طی مدت کوتاهی این تغییرات و یادگیری اتفاق بیفتد، صبر و حوصله به خرج دهید.
  • اگر نتوانستید بعضی از چیزها را تغییر دهید سعی کنید این تفاوت ها را بپذیرید و با آن ها سازگار شوید.
  • برای راهنمایی بیشتر و شناخت همدیگر، همراه خواستگارتان به مشاور یا روان شناس مورد اعتماد مراجعه کنید.

/انتهای متن/

درج نظر