کاندیداهای زن مجلس نباید تنها به دلیل زن بودن وارد مجلس شوند

یک کارشناس امور زنان گفت: در انتخابات مجلس مردم باید شایسته سالاری را حتما مد نظر قرار دهند و کاندیداهای زن مجلس نباید تنها به دلیل زن بودن وارد مجلس شوند و انتخاب نمایندگان ملت باید فارغ از نگاه جنسیتی باشد.

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس، مریم ورز‌دار گفت: عمدتا شاخصه‌هایی که برای یک نماینده مجلس مطرح است را می‌توان از فرمایشات مقام معظم رهبری استنتاج کنیم که برای مردان و زنانی که کاندیدا شدند عمومیت دارد یکی از این محورها که مردم هم بسیار بر آن تأکید دارند این است افرادی انتخاب شوند که ملت و کشور را به دشمن نفروشند و فریفته مطامعی که دشمن بر سر راه آنها قرار می‌دهد نشوند.

خبرگزاری فارس: کاندیداهای زن مجلس نباید تنها به دلیل زن بودن وارد مجلس شوند

وی افزود: عرصه مجلس عرصه مهم قانونگذاری است چرا که اگر طراحی نادرستی در عرصه قانونگذاری صورت بگیرد مشکلاتی به وجود می‌آید که به راحتی اصلاح آنها امکان پذیر نیست، اگر در بحث اجرا مشکلی داشته باشیم می‌توانیم استیضاح کنیم اما وقتی قانونی در مجلس تصویب می‌شود سال‌ها طول می‌کشد تا آن قانون اصلاح شود.

این کارشناس امور زنان اظهار داشت: افرادی که کاندیدا شدند یا رأی می‌آورند باید برخی شاخصه‌ها را مد نظر قرار دهند اولا بحث شایسته سالاری را باید به طور جدی مورد توجه قرار دهیم و زن بودن نباید تنها ملاک باشد درست است که ما معتقد هستیم زنان به مشکلات حوزه زنان اشراف دارند و می‌توانند بیشتر به مشکلات این حوزه بپردازند اما نماینده‌ای که وارد خانه ملت می‌شود نماینده تمام مردم است.

ورز دار افزود: حتی نمایندگان خانمی که وارد مجلس می‌شوند باید بر اساس شایسته سالاری وارد مجلس شوند و تنها زن بودن نباید ملاک انتخاب باشد، افرادی که که وارد مجلس می‌شوند باید دقت کنند در زمینه رفع ابهام، رفع نقص قوانین یا ضمانت اجرای قوانین تلاش کنند.

وی تصریح کرد: سبک زندگی ایرانی اسلامی در سال‌های اخیر مورد تهدید قرار گرفته است، نمایندگان مجلس باید قوانینی که می‌تواند این سبک را احیا کند مدنظر قرار دهند و در این میان اولویت باید با فرهنگ باشد اگر فرهنگ درست شود مشکلات سایر عرصه‌ها نیز حل می‌شود.

این کارشناس حوزه زنان ادامه داد: ما نیازی نداریم حتما مجلسی هماهنگ با دولت داشته باشیم اتفاقا اگر نمایندگان مجلس واقعا خدوم ملت باشند ممکن است تعارضی با دولت داشته باشند و نباید از این موضوع هراس داشته باشیم چون در تضادها و اختلاف سلیقه‌ها نتایج خوبی می‌تواند به دست آید، مجلس باید مؤمن، متدین و خداترس باشد نه اینکه حتما در سایه دولت یا همراه با دولت باشد.

/انتهای متن/

 

درج نظر