کارگروه علمی معنادرمانی با رویکرد دینی در کشور تشکیل شد

مدیر عامل موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی از تشکیل کارگروه علمی معنادرمانی با رویکرد دینی برای نخستین بار در کشور خبر داد.

0

به گزارش به دخت به نقل از شفقنا، رضا خوراکیان با بیان این خبر گفت: این کارگروه با موضوع هم‌اندیشی و تبیین نوع بهره‌گیری دین در مداخلات روانشناسی در شهرهای مشهد و تهران و با حضور روانشناسان برجسته تشکیل شده است.

تولید کاربست های روانشناسی با رویکرد دینی
وی با اشاره به برگزاری سمینار ملی معنا درمانی از سوی مرکز تخصصی مشاوره و خانواده آستان قدس رضوی در سال آینده، ابراز داشت: این مرکز سعی دارد تا برای نخستین بار به صورت تخصصی و متمرکز کاربست‌های روانشناسی با نگاه دینی را تولید کند.
خوراکیان با بیان اینکه در گذشته در قالب کارهای پژوهشی و مطالعاتی مباحثی در خصوص روانشناسی با نگاه دینی تولید شده است، خاطرنشان کرد: خلأ نبود یک کاربست جامع و اجرایی در حوزه روانشناسی دینی در کشور احساس می‌شود.
مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس درباره زیر شاخه‌های معنا درمانی گفت: «معنویت و معنا درمانی»، «نگاه دین به مباحث انسانی و مسائل مرتبط با روانشناسی»، «خاستگاه و مبانی تفکر روانشناسی و نقاط اشتراک و افتراق آن با مباحث دینی» برخی از این زیرشاخه هاست.
وی اذعان داشت: در حوزه روانشناسی، مباحث با وضعیت فرهنگ جامعه همگام و همگن نشده است و برخی از روانشناسان از کتاب‌ها و برنامه‌های آموزشی ترجمه شده و غیر بومی استفاده می‌کنند.
خورکیان اظهار داشت: برخی از این رویکرد با فرهنگ و زیست بوم افراد تناسب ندارد که این عدم هماهنگی و تناسب در برخی از موارد برای مراجعه کنندگان آسیب‌زا بوده است.
/انتهای متن/

درج نظر