چیپس میوه درست کنید

در قسمت قبل گفتیم با میوه های اضافه مانده از میهمانی ها ترشی میوه درست کنید، منتها راه های زیاد دیگری هم برای جلوگیری از اسراف این میوه ها وجود دارد، مثلا تبدیل این میوه ها به چیپس میوه..

1

چیپس میوه، یکی از تنقلات مفید و خوشمزه است .

می توانید این میوه ها را به عنوان یک خوراکی مفید به جای تنقلات ناسالم برای بچه ها درست کنید.

 

طرز تهیه :

ابتدا میوه ها را با استفاده از یک چاقوی تیز حلقه حلقه می کنیم.

1

برای جلوگیری از سیاه شدن میوه، درون قابلمه 1 لیوان شکر را با 1 لیوان آب مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید تا 10 دقیقه بجوشد و کمی غلیظ شود.

سپس میوه های( حلقه شده ) را به نوبت داخل شربت بزنید و کمی تکان دهید تا شربت اضافی اش بریزید.

کف سینی فر کاغذ روغنی بیندازید و میوه ها را روی کاغذ بچینید ( کاغذ روغنی از چسبیدن میوه به کف ظرف جلوگیری میک ند ) فر را روی کم ترین درجه حرارت تنظیم کنید سپس سینی را درون فر قرار دهید ، بسته به ضخامت میوه ها یک تا سه ساعت زمان برای خشک شدن میوه ها لازم است.

 2

 

میوه ها را هر 15 دقیقه چک کنید و اگر یک سمت ان خشک شد ،برگردانید تا سمت دیگر هم خشک شود ، پس از آماده شدن می توانید میوه ها را در محیط خانه یا یخچال نگهداری کنید.

میوه ها را با دستگاه خشک کن میوه هم میتوانید خشک کنید ، فقط کافیست میوه ها را روی توری بچینید و دستگاه را به برق بزنید.

 3

 

همچنین می توانید میوه ها را روی شوفاژ نیز خشک کنید.

 4

5 

 نکته ها :

به دلیل استفاده از شربت، چیپس پرتقال طعم خوبی خواهد داشت و تلخی کمی که در چیپس های پرتقال بازاری وجود دارد در ان وجود ندارد.

از انواع میوه ها مثل:( سیب ، موز ، پرتقال ، توت فرنگی ، کیوی ، خرمالو ، آلو ، زردآلو و … ) می توانید برای تهیه چیپس میوه استفاده کنید.

میوه هایی مانند توت فرنگی باید بافت محکمی داشته باشند و میوه های له شده مناسب خشک کردن نمی باشد.

استفاده از شربت اجباری نیست و استفاده بیش از حد آن موجب سوختگی میوه می شود ، برای جلوگیری از سیاه شدن سیب و موز و … پس از حلقه کردن می توانید به جای شربت آنها را در کاسه آب مخلوط با آبلیمو بریزید.

/انتهای متن/

 

نمایش نظرات (1)