یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵

چندباور غلطی که در مورد ورزش داریم

خیلی از ما تصورات و باورهای غلطی در مورد ورزش داریم که خوب است تصحیح شان کنیم.

محبوبه پورانی/

چندین باور غلط رایج در ورزش اینهاست:

  • سونا لاغر می کند
    خیر – سونا فقط موجب دفع آب از بدن می شود و چنانچه به دلیل ورزش شدید و تجمع اسید لاکتیک دارای درد عضلانی هستید، سونا انتخاب مناسبی است وگرنه عرق کردن و افزایش دمای بدن توسط عوامل خارجی هیچ تاثیری در چربی سوزی ندارد .

1

۲– بدن سازی در سنین پایین موجب کوتاهی قد می شود
خیر – این تصوری است که از سال های گذشته در اذهان مردم به جا مانده در صورتی که کار با وزنه موجب تحریک بدن به ترشح هورمون رشد و تراکم استخوان ها می شود .حتی به اثبات رسیده که در سنین نزدیک به بلوغ کار با وزنه برای پسران موجب ضخامت استخوان ها می شود .

 2

۳– برای کوچک کردن سایز و آب کردن چربی های شکم دراز نشست تمرین کنید
خیر – اول اینکه در ورزش، لاغری موضعی نداریم و هنگامی که چربی سوزی می کنیم به صورت هماهنگ و از تمام نقاط بدن کم می شود. دوم اینکه دراز نشست هم مانند سایر فعالیت های بدنسازی جزو دسته بی هوازی است که در این دسته ورزش ها بدن از ذخائر گلیکوژن مصرف می کند و برای چربی آب کردن باید ورزش های هوازی طولانی مدت حدود ۴۰ دقیقه انجام دهید .

 

3

۴– برای وزن کم کردن هنگام ورزش زیاد عرق کنید .
خیر – عرق کردن زیاد هیچ تاثیری روی کاهش وزن ندارد و باید هنگام ورزش از لباس نخی گشاد استفاده کنید تا دمای بدن تان به سهولت تبادل شود. شاید این تصور از وزن کم کردن ورزشکاران قبل از وزن کشی با پوشیدن لباس های نایلونی و تعرق زیاد ناشی شده اما باید توجه کنید که این روش یک روش موقت برای کم کردن وزن آنهم به میزان کم ( حداکثر یک تا دو کیلو ) می باشد .

4

۵– آب خوردن زیاد موجب احتباس آن و افزایش وزن می شود
خیر – بدن در صورت کمبود هر ماده حیاتی آنرا در خود نگه می دارد که آب هم از این قاعده مستثنی نیست. پس خوردن آب موجب دفع بهتر آن و البته به همراه بسیاری از سموم بدن می شود، خصوصا بدنسازان که به دلیل مصرف بیشتر پروتئین و افزایش اوره خون به مقادیر بیشتری از آب نیاز دارند .

5

۶خانم ها اگر بدنسازی و تمرین با وزنه کنند دارای اندام عضلانی و مردانه می شوند
خیر – هورمون های عضله ساز به میزان بسیار کم در بدن ترشح می شود و هورمون های غالب مردانه هستند ( تستسترون مهم ترین آنهااست) بنابراین تمرین با وزنه برای زنان موجب فرم دهی مناسب بدن و تراکم استخوان ها و بالابردن متابولیسم و چربی سوزی به نسبت خیلی بیشتر در مقایسه با سایر ورزش های هوازی می شود و نباید به دلیل هراس از عضلانی شدن از کار با وزنه اجتناب کنند .

6

/انتهای متن/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

کلیه حقوق متعلق به مجتمع رسانه ای اطلس می باشد