چرا مادران از کار اخراج شدند

0

پس از تصویب قانون مرخصی 9 ماهه‌ی زنان شاغل 74 هزار زن، پس از بازگشت از مرخصی به محل کار با حکم اخراج خود مواجه شدند.
به گزارش به دخت به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان : با پیشرفت تکنولوژی و وارد شدن آن در زندگی مردم، بسیاری از دورهمی‌ها و با هم بودن‌ها در گذشته به فراموشی سپرده شد و همه افراد در تلاش هستند تا از تکنولوژی جا نمانند و به هر طریقی که شده خود را همسو و با ان هماهنگ می‌کنند.

*خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو

بالاخره زندگی خرج دارد و برخی از همشهریان برای آنکه به قول خودشان از بقیه جا نمانند مجبور می شوند بیشتر از یک شیفت کار کنند و یا اینکه بانوان نیز باید کسب و کاری را برای خود انتخاب کنند و چه سخت می شود بانویی که علاوه بر خانه‌داری، کودک‌داری، شغلی دیگر نیز جهت همرنگ شدن با جماعت و جا نماندن از تکنولوژی برگزیند . البته این بین هستند زنانی که به جهت گذراندن یک زندگی عادی و در سطح معمولی جامعه مجبور هستند حرفه‌ای را انتخاب کرده و مشغول به کار شوند.

*بانوان سردرگم به دنبال احقاق حقوق خود

در کنار مشکلاتی که در سر راه زنان شاغل وجود دارد حالا با یک معضل جدید در خصوص قانون کار مواجه شده‌اند.

قانونی که روز به روز در حال تغییر و تحول است و به هیچ عنوان نمی‌توانند روی آن حساب باز کنند چرا که پس از تصویب قانون مرخصی 9 ماهه‌ی زنان شاغل، امروز به دلیل کمبود بودجه این قانون از چرخه‌ اجرا خارج شد و 74 هزار زنی که پس از دوران نقاهت زایمان به محل کار خود بازگشتند، با حکم اخراج خود مواجه شدند، حکمی که هیچ جای گله و شکایتی برای آنها باقی نگذاشت.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان در خصوص زنانی که پس از طی 9 ماه مرخصی زایمان به محل کار خود باز می‌گردند و با اخراج مواجه می شوند می‌گوید: این افراد می‌توانند به معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری مراجعه کنند و ما آن‌ها را به نهادهای مسئول ارجاع می دهیم.

گفتنی است با این روشی که بانوان در خصوص مرخصی خود مواجه هستند ، بسیاری از آنها عطای کار کردن را به لقایش بخشیده و ترجیح می دهند درخانه بمانند و درگیر اینگونه روال اداری که در بیشتر موارد به سرانجام نمی رسد نشوند. هرچند ما همواره امیدواریم که وضعیت اشتغال برای بانوان سرزمینمان بهبود یابد و یا حداقل مسئولان در پاسخ به یک قانون مصوب هم کلام باشند.

/انتهای متن/

درج نظر