پیشنهاد مولاوردی به نمایندگان زن مجلس دهم: از ظرفیت آقایان استفاده کنید

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده پیشنهاد کرد: فراکسیون زنان مجلس دهم به فراکسیون امور زنان و خانواده تغییر نام پیدا کند و از ظرفیت آقایان نماینده نیز در این فراکسیون استفاده شود.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، شهیندخت مولاوردی در نشست هم اندیشی فراکسیون امید که در مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، با ابراز امیدواری نسبت به تعامل و همکاری بیشتر مجلس و دولت برای تحقق اهداف مندرج در سند چشم انداز بیست ساله، اظهار کرد: اولین پیام انتخابات مجلس ادامه ترمیم سرمایه اجتماعی رو به زوال کشور است که آغازش در انتخابات سال 92 شاهد بودیم و در سال 94 نیز بار دیگر تکرار شد.

وی با اشاره به حضور پرشور زنان در مرحله ثبت‌نام انتخابات مجلس خاطر نشان کرد: خوشبختانه نهضتی مثال زدنی در آن زمان به راه افتاد که نشان از اعلام آمادگی برای تاثیرگذاری در روند مدیریتی کشور داشت و باعث افزایش دو برابری زنان در مجلس از سه به شش درصد شد که مجلس دهم را واجد ویژگی ممتازی می‌کند.

معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری با تاکید بر لزوم اصلاح قوانین، حمایت از حقوق زنان و توجه به توانمندی اقتصادی، سیاسی و حقوقی زنان، تصریح کرد: با توجه به جایگاه مجلس به نظر می‌رسد مجلس در ارائه طرح‌های پیشنهادی جدید و پیگیری تصویب طرح‌ها و لوایح می‌تواند در همکاری و تعامل با دولت نقش اساسی را داشته باشد.

وی ادامه داد: زنان نماینده هم در این زمینه مسئولیت مضاعفی دارند، البته این بدان معنا نیست که این وظیفه را مختص نماینده زن بدانیم اما هماهنگی با سایر قوا می‌تواند کمک کند تا در راستای توجه به حقوق زنان و پایداری خانواده قدم برداریم و ان شاء الله در مجلس جدید تعاملات حداکثری و تقابل ها به حداقل‌ها برسد و بتوانیم برنامه‌های مشترک را با همدلی و همزبانی پیش ببریم.

مولاوردی در پایان ضمن درخواست از زنان مجلس دهم برای حضور در همه کمیسیون های تخصصی بر اساس تخصص و تجربه شان، همچنین پیشنهاد کرد: فراکسیون زنان مجلس نامش را به فراکسیون امور زنان و خانواده تغییر دهد و از ظرفیت آقایان نماینده هم در این فراکسیون استفاده شود.

/انتهای متن/

درج نظر