پیشنهاد لباسهای مناسب برای بانوان شاغل

دانشگاه الزهرا با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی و گروه طراحی پارچه و لباس دانشگاه، جشنواره طراحی لباس مشاغل بانوان بر اساس سبک زندگی ایرانی- اسلامی برگزار کرد.

0

به گزارش به دخت به نقل از خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جوانان زیادی برای تهیه پوشاک مناسب با سن و مد روز به بازار ، مراکز خرید و پاساژها مراجعه می کنند اما گاهی تولید کنندگان از طرح هایی استفاده می کنند که مطابق با جامعه ما نیست و همین امر انتخاب را برای جوانان سخت کرده است. خوشبختانه امروز با حمایت برخی نهادها و سازمان ها، تولید کنندگان طرح هایی تولید می کنند که با سلیقه جامعه ایرانی اسلامی و جوانان همخوانی دارد.

حمایت از تولید ملی
خادمی دبیر اجرایی با اشاره به اینکه جشنواره طراحی لباس مشاغل بانوان بر اساس سبک زندگی ایرانی- اسلامی باعث ایجاد ارتباط بین طراحان و صاحبان صنایع و سازمان ها می شود گفت: برگزاری این نمایشگاه باعث ایجاد طرح های مناسب برای تهیه لباس کار کارمندان می شود.

وی بیان کرد: برخی از طرح ها از کارگروه ساماندهی مد لباس و تعددادی از طرح های برگزیده امتیاز خود را از همین کارگروه دریافت خواهند کرد و این جشنواره تحولی اساسی  در صنعت ایجاد می کند.

پیشنهاد لباس های مناسب برای بانوان شاغل/ شیک پوشی دانشجویان به سبک ایرانی-اسلامی

دبیر اجرایی جشنواره “طراحی لباس مشاغل بانوان بر اساس سبک زندگی ایرانی و اسلامی”با اشاره به اینکه  این جشنواره  در جهت تهیه نیاز کارکنان مراکز اداری و سازمان ها و دانشگاه های سراسر کشور،برگزار شده است، افزود: رعایت پوشش مناسب و ایجاد آرامش روحی و امنیت شغلی همکاران خانم و آقای و دستیابی به طرح های اسلامی و عامه پسند از مهمترین اهداف این جشنواره است.

افزایش انگیزه برای کارآفرینان
سلیمه چاوشی دبیر علمی جشنواره طراحی لباس مشاغل بانوان بر اساس سبک زندگی ایرانی- اسلامی گفت: برای اولین بار و با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی، معاونت پژوهشی و گروه طراحی پارچه و لباس دانشگاه الزهرا (س) دردانشگاه برگزار می شود و هدف از برگزاری این جشنواره، ایجاد انگیزه، تولید طرح‌های مناسب لباس مشاغل بانوان و کار آفرینی برای فارغ التحصیلان و فعالان این رشته است.

به گفته وی، تعداد آثار ارسالی به این جشنواره حدود 230 اثر است که از این تعداد 22 طراح برگزیده شدند.

دبیر علمی این جشنواره بیان کرد: این جشنواره از بخش های رقابت، مسابقه طراحی مانتو و برپایی نمایشگاه دوخت مانتو درحال برگزاری است.

چاوشی افزود: برای شرکت در جشنواره افرادی یک اثر، بعضی دیگر 2 اثر و تعدادی نیز 3 اثر ارسال کردند که توسط داوران در مرحله اول داوری شده است و منتخبین به مرحله دوم راه یافتند.

دبیر علمی این جشنواره با اشاره به اینکه طرح های برگزیدگان مرحله اول جهت بازدید به نمایش گذاشته شده است، عنوان کرد: مرحله دوم جشنواره نیز توسط داوران بررسی می شود و طرح های برگزیده در روز اختتامیه جهت تهیه جوایز معرفی می شوند.

وی اظهار داشت: شرکت در این جشنواره برای کلیه دانشجویان، اساتید دانشگاه‌های مختلف سراسر کشور و طراحان آزاد لباس مجاز است.

تولیدات باید طبق فرهنگ جامعه اسلامی انجام شود!
یک دانشجوی رایانه دانشگاه الزهرا(س) با بیان اینکه این نمایشگاه تولید ملی است، تاکید کرد: تولیدات این نمایشگاه طبق فرهنگ ایرانی اسلامی طراحی شده است اما متاسفانه زمانیکه برای تهیه لباس به بازار مراجعه می کنیم پوشاک با طرح های مناسب و پوشیده موجود نیست به همین دلیل رغبت جوانان جهت تهیه کمتر شده است.

پیشنهاد لباس های مناسب برای بانوان شاغل/ شیک پوشی دانشجویان به سبک ایرانی-اسلامی

وی بیان کرد: این نمایشگاه ها وقتی در معرض دید جوانان قرار گیرد باعث تشویق آنان جهت تولید ملی و تهیه لباس مناسب اسلامی می شود.

این دانشجوی رایانه دانشگاه الزهرا(س) با اشاره به اینکه برپایی این نمایشگاه برای جامعه اسلامی مفید است، تصریح کرد: در این نمایشگاه ها کارهای تولید بانوان کشور به نمایش گذاشته می شود و خانم ها می توانند از این طریق طرح هایی که مناسب یک بانوی ایرانی است جهت مصرف تهیه کنند.

بعضی طرح ها جوان پسند نیستند
وی با تاکید بر اینکه بعضی از تولید کنندگان این نمایشگاه برای تهیه لباس از طرح ها و رنگهایی که مورد پسند جوانان نیست استفاده می کنند، تصریح کرد: این عامل باعث کم رغبتی جوانان برای تهیه این تولیدات می شود.

این دانشجوی کامپیوتر بیان کرد: اکثر این طرح ها برای خانم های بالای 45 سال مناسب است.

گفتنی است، جشنواره طراحی لباس مشاغل بانوان بر اساس سبک زندگی ایرانی- اسلامی از تاریخ 25 الی 29 دی ماه در دانشگاه الزهرا(س) در حال برگزاری است.

/انتهای متن/

درج نظر