پیروزی دختران ایرانی در مساقات ترکیه

دختران تکواندو ایران توانستند به کسب یک برنز دو نقره و سه طلا دست یابند تاجمع مدال های آنها 24 شود.

0

به گزارش به دخت به نقل از تسنیم، و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، پنجمین دوره تورنمنت بین‌المللی ترکیه از روز یکشنبه  22 بهمن‌ماه با حضور 2400 شرکت کننده در دو بخش کیوروگی و پومسه و در سه رده سنی نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان به مدت 4 روز پیگیری می‌شود که از این تعداد 701 نفر (385 پسر – 316 دختر) در رده سنی نوجوانان حضور دارند.

تیم‌های ملی تکواندو نوجوانان دختر و پسر کشورمان که با تصمیم کادرفنی و برای حضوری قدرتمند در مسابقات کسب سهمیه المپیک و قهرمانی نوجوانان جهان 2018، در تورنمنت بین‌المللی ترکیه (G1) شرکت کردند موفق به کسب 14 مدال طلا، 6 نقره و 4 برنز شدند.

مبارزات نوجوانان پسر روز دوشنبه و در یک روز برگزار شد و پیکارهای گروه دختران نیز در 5 وزن نخست روز گذشته و در 5 وزن پایانی روز گذشته (سه شنبه) پیگیری شد.

در روز پایانی رقابت‌های نوجوانان، کوثر اساسه و مبینا شاکری (وزن 55- کیلوگرم)، کیمیا همتی و مهسا کیادلیری (وزن 59- کیلوگرم)، یلدا ولی‌نژاد (وزن 63- کیلوگرم)، آناهیتا توکلی (وزن 68- کیلوگرم) و یلدا رنجبر (وزن 68+ کیلوگرم) به عنوان آخرین نمایندگان ایران بر روی شیاپ‌چانگ رفتند که در نهایت 4 مدال طلا (مبینا شاکری، کیمیا همتی، آناهیتا توکلی و ولی‌نژاد)، یک نقره (مهسا کیا دلیری) و یک برنز (یلدا رنجبر) به اندوخته های خود اضافه کردند تا جمع مدال های دختران به 11 برسد.

نوجوانان دختر روز گذشته نیز 2 مدال طلا (مهلا مومن‌زاده و غزل سلطانی)، 2 نقره (مریم حاجی علیزاده و نرگس میرنورالهی) و یک برنز (مبینا کلی‌وند) را به خود اختصاص داده بودند. زهرا علیزاده، مریم ملکوتی‌خواه، فاطمه جعفری و کوثر اساسه نیز موفق به کسب مدال نشدند.

فاطمه صفرپور به عنوان سرمربی، نیلوفر صفریان، سیده زهرا حسینی، زهرا باباخانلو به عنوان مربی و لیلا سلیمی به عنوان مربی بدنساز هدایت این تیم را برعهده دارند.

تیم‌ملی نوجوانان پسر کشورمان نیز در این رقابتها موفق به کسب 8 مدال طلا (حسین لطفی، امیر ولی‌پور، امیرسینا بختیاری، حامد اصغری، محمدمهدی عمادی، امیرحسین بهرآبادی، محمدعلی خسروی و نیما مهرعلی)، 3 نقره (امیرحسین مهاجری، اشکان زحمتکشان و محمد خانی) و 2 برنز (آرین آرش و عرفان مرادی) شدند. ابوالفضل حاتمیان و علیرضا یعقوب تبار نیز از کسب مدال بازماند.

وحید عبدالهی به عنوان سرمربی، رشید فتاحی به عنوان مربی و وحید ناصری به عنوان مربی بدنساز کادر فنی این تیم را تشکیل داده‌اند. محمدرضا زوار نیز مدیرفنی تیم می‌باشد.

درج نظر