پرسش و پاسخ روان شناسی

بخش پرسش و پاسخ روان شناسی را  در به دخت شروع کردیم. سوالات شما را دکتر صمد شاه محمدپور، کارشناس و مشاور خانواده و عضو هیات علمی دانشگاه پاسخ داده است. دوستانی که به سوالات شان پاسخ داده شده، ولی به دنبال توضیح دقیق تر یا مشاوره حضوری هستند، می توانند تقاضای خود را با شماره تلفن به دخت 09199904512 از طریق پیامک یا شبکه موبایلی تلگرام مطرح نمایند.

3

سوال چهارم

 25ساله و دارای فوق لیسانس فضای سبز هستم. با وجود خواستگاران بسیاری که از سمت دانشگاه و محل کار به من پیشنهاد می‌شود، ترس زیادی از ازدواج دارم.

در حقیقت دارای برادری معتاد هستم و والدینی دارم که مدام با هم دعوا دارند و تمام اهالی محل از اوضاع زندگی ما باخبرند، من به خاطر این خانواده بسیار خجالت‌زده هستم و فکر می کنم اگر هریک از خواستگارانم از این قضیه خبردار شوند، یا پشیمان می‌شوند، یا بعد از ازدواج مرا تحقیر می‌کنند. برای همین هم اجازه خواستگاری رسمی به آن‌ها نمی دهم . چگونه این مشکل را رفع کنم؟(2******0935)

پاسخ:

سلام

صحبت شما تا حدی درست است و نمی توان تاثیر این موضوع را نادیده گرفت.اما کار غلط را با روش غلط اصلاح نمی کنند. در بین خواستگاران شما حتما انسان های شریف و مهربانی هستند که شما را درک کنند و تحقیر نشوید. با مشورت و تعقل و تحقیق، خواستگاری خدا ترس و در خور خود را انتخاب کنید. به دخت نیز شما را در ادامه مسیر کمک خواهد کرد.ان شاء الله

 

سوال پنجم

  1. در دانشگاه با پسری دوست شدم و اکنون دوماه است که به عقد او درآمده‌ام. از لحاظ اخلاق و شرایط کاری موقعیت رضایت‌بخشی دارد و همین موضوع باعث موافقت خانواده‌ام با این ازدواج بود. راستش من دارای خانواده ای سنتی هستم و اعتقادات خانواده ما بر این است که تا زمان عروسی من باکره بمانم، اما همسرم این مسائل را قبول ندارد و به شدت مرا تحت فشار قرار داده است، به طوری‌که جدیداً درگیری زیادی با هم پیدا کرده‌ایم؛ آیا خواسته او را برآورده کنم؟ این کار با این شرایط خانوادگی ما که حتماً مورد نارضایتی خانواده خواهد بود و خودم هم قلباً راضی نیستم .چه کنم؟(فرزانه از تهران)

پاسخ:

 سلام در صورتی که عقد دائم هستید همسر شما حقوق خود را مطالبه نموده است. لذا تمکین کنید .

 

/انتهای متن/

نمایش نظرات (3)