پرسش از شما، پاسخ از مشاور روانشناسی

مشاور سایت به دخت سرکار خانم راضیه جمالزاده به سوال کاربر عزیزی که مستقیما سوال شان را در سایت مطرح کردند پاسخ داده است.

0

متن پرسش:

سلام یه خواستگار برام اومده، ولی پسره یه جوریه نوک زبونی صحبت می کنه. ولی همه چی میتونه بگه.

 می ترسم باهاش ازدواج کنم مردم یا دوستام برام حرف دربیارن چیکارکنم؟

متن پاسخ:

سلام دوست عزیز وقت شما بخیر

 فرمودید خواستگاری دارید که در صحبت کردن مشکل دارد و به خاطر ترس از حرف مردم در تصمیم گیری دچار مشکل شدید.

من از شما یک سوال دارم: آیا حرف مردم برای شما مهم تر است یا آرامش و زندگی خودتان؟

در ابتدا جواب این سوال را به خودتان بدهید و در مورد آن فکر کنید. حرف دیگران چقدر اهمیت دارد که شما به جای فکر کردن به ملاک ها و معیارهای منطقی و عاقلانه برای ازدواج درست، به این مسئله ی بی ارزش پرداخته اید؟!

 افکار و باور شما غلط است. احساس ترس شما ناشی از فکر اشتباه شماست. شاید این مسئله برای دیگران اهمیتی نداشته باشد که کسی بخواهد در مورد این آقا حرفی بزند یا بخندد. به فرض مثال یک آدم بیکار هم پیدا بشود و چیزی بگوید چه اتفاقی می افتد؟ اگر بهتر فکر کنید خواهید دید که این دلیل و ترس شما برای ازدواج با این آقا در واقعیت امر، غیر منطقی است.

این مسئله ی آقا وقتی باعث مشکل می شود که شما نتوانید آن را تحمل کنید. یا شما به این گونه صحبت کردن حساس باشید. پس به خود رجوع کنید و نظر خودتان را در مورد نحوه صحبت کردن آقا بررسی کنید، نه این که به حرف دیگران یا واکنش دوستانتان فکر کنید و با این افکار نتوانید درست تصمیم بگیرید. پس بهتر است برای درست تصمیم گرفتن و ازدواج موفق، ملاک های منطقی و عاقلانه ای داشته باشید. بر طبق ملاک ها و معیارهای خود ببینید این آقا چه خصوصیات و داشته هایی دارد که برای شما مهم است و شما می توانید ایشان را به عنوان شریک زندگی خود انتخاب کنید. برای پیشگیری از به وجود آمدن مسائل و مشکلات بعد از ازدواج پیشنهاد می دهم حتما مشاوره پیش از ازدواج را در برنامه خود قرار دهید. با توافق خانواده ها، جلسات بیشتری را برای صحبت کردن و شناخت یکدیگر تعیین کنید، اخلاقیات مثبت و منفی خود را مطرح کرده و آن ها را بررسی کنید. در صحبت هایتان صداقت داشته باشید. از افرادی که با تجربه و خِبره هستند مشورت بگیرید تا بتوانید انتخاب درست و ازدواج موفقی داشته باشید

در ضمن نوک زبانی صحبت کردن مشکل خاصی نیست. خیلی از افراد طرز صحبت کردنشان بدین گونه است. خودتان نیز اشاره کردید که صحبت‎های ایشان واضح است. پس بهتر فکر کنید.

موفق باشید.

/انتهای متن/

درج نظر